Thursday, 27 December 2007

tak kesah lah

.... bukan apa... tak kesah pun sebenarnya... tapi tadi makcik sebelah nak pinjam RM5, yang aku plak mana ada duit kecik, aku bagi lah RM10, peh tu dia bayar RM5 je... hurm... apa nak dikata?... tadi bawak haziq amirul haq gi gunting rambut, peh tu anak makcik yang lelaki tu ngikut... tak kisah, yang aku tak suka, bila sampai kedai dia akan mintak sesuatu, bukan tak nak bagi, tapi pagi tadi aku dah kirim barang masa dorang (kakak n adik) gi kedai, baki lebih dari RM1... lemak lah kan kalau aku bagi lagik.. tadi pun dengan muka selamba dia mintak aku duit 20sen, tak banyak.. bukan kedekut, tapi budak macam ni jangan di ajar mintak je bagi, tak elok... peh tu dlm kedai gunting rambut, dia pun nak gunting juga, bukan aku tak nak bagi, aku ni tak bekerja, duit nak lah berjimat kan... byk mana duit pun.... sekali dua boleh lahkan.. habis kalau dah setiap kali ngendeng lemas plak aku... jgn kata aku kedekut... kadang kadang aku bagi jugak RM1... agaknya sbb aku biasa bg duit lahkot jadik macam ni.. ngendeng je nak duit... lemas tau...

2 comments:

  1. kecik kecik jgn di ajar meminta.. nanti besar nyusahkan org. tun dh byk jumpa org suka membebankan org nih. minjam pehtu blah.. baka cemnih la gamaknya

    ReplyDelete
  2. tu lah... susah lah tun.. kalau dah berjiran nih.. cakap salah.. tak cakap pun salah.. kita serba salah dibuat nye...

    ReplyDelete