Saturday 22 November 2008

macam macam

hari ni tetiba aku tngat kisah abby abadi ngan norman hakim... hurm... dah ada anak tiga dorang kan?.... kenapa lah si norman hakim tu jd gitu...aku x paham... nak kata abby x cntk... ushhh... cantik... body... leh tahan.....

pada aku lah... bila org kata, 10 thn pertama alam perkahwinan mmg byk hal dan kerenah... kenapa jadi begitu....aku tertanya-tanya... aku n hakmal tak lama lagi akan menyambut ulangtahun perkahwinan kami yang ke 4... hurm.. nk kata tak bahagia ... anak dh dua... nak kata x gaduh... menipu lah nama nya... sebelum dan selepas kawen mmg banyak beza...

masa berkawan... tak semanis bercinta... masa bercinta tidak seindah berumahtangga ... bila dah kawen...ungkapan cinta tiada makna... sbb sayang tu lebih... apa beza ek cinta n sayang... ni kene rujuk kamus dewan nih....

so... pada pendapat aku lah kan... di awal 10 tahun perkahwinan ada kerenggangan adalah di sbb kan faktor komitmen dan tanggungjawab yang makin bertambah... lelaki nye part kendian n sambil sambil aku cerita... masa bercinta... mana ada komitmen ngan pak we aka kekasih... sbb kita duk asing... macam aku.. duk ngan mak n makcik... (ayah aku dah tak de...kembali ke rahmatullah tahun 1993).... so makan minum semua tersedia... kerja umah jarang jarang buat... yg tau... gi belajar... peh tu cuti sem kerje... ada masa jumpa marka... he he... sbb tu masa bercinta manis... bila dah kawen... sibuk lak ngan kerje...(masa ada kerje lah)... peh tu kerja umah lagi... termasuk lah kerja kerja membasuh, memasak... cuci jamban, cuci longkang, cabut rumput...

kendian mengandung pulak... dh le ngandung... peh tu kerja umah lak, bg mereka yang bekerja... lagi byk komitmen... peranan sebagai pekerja lak... balik umah peranan sbg isteri lak... bila dah beranak pinak... peranan sbg ibu lak... pendek kata... golongan wanita byk kerja nak di langsungkan... so perhatian terhadap suami ada ketergelinciran... adakah kerana itu kaum adam ni buat "kerja luar"... mmg tak semua... aku bercerita ttg segelintiran kaum lelaki...

dalam 10 tahun usia perkahwinan ... anak anak may be berusia antara 1 hari ke 9 tahun.... kalau yang setahun satu penat tu.... sbb tu waktu gini kebanyakan para isteri cum ibu ni sibuk melayan rumahtangga.. bg para suami pulak.. mana yang paham n iman kuat insya-Allah... tp kes khalwat norman hakim tu aku tak berani nak komen... pantang bersama 100 hari... hish tak berani ah nak komen... kang aku open sgt ... lain lak bunyi nye... paham paham sendiri sudah lah...

bila anak anak dah membesar.. kaum ibu boleh menarik nafas lega... sbb anak anak dh dilatih berdikari... makan minum leh suap sendiri... pakai baju sendiri... mandi sendiri... bedak sendiri... berak sendiri, kencing sendiri..bg anak sulong pulak... dah boleh tengokkan adik adik.... so usia perkahwinan selepas 10 tahun ada kelebihan sikit buat suami... ye ke?... aku rasa lah... pada pendapat aku.. pendapat org lain aku tak tau.. sape sape nak share meh ar...lagipun perkahwinan aku baru nak mnjengah 4 tahun...he he he... gatal sana sini tu biasalah kan... jgn over... chopper ada tuh... lelaki ni mana leh di halang sgt... kang naik minyak dia....

-----------------------------------
b/fast hakmal buat mee udang har mee betul2 ho liao... sdp laki aku buatkan.. ngan kueh mueh beli.... n milo
lunch hari ini... aku buat spaghetti... n air bandung
petang kami jenjalan... gi mana eh?... gi bukit serindit.... anak sulong aku kemain lagi dapat main kat palyground... pak ae (ayah haq)... dari ada mood nak jogging tergendala sbb aku tak daya nak ngejar haziq sbb izz pun aku kene tgk gak... huhu... (faktor ketergelinciran... tak dapat nak jogging kerana anak...siapa suruh bawak kalau nak jogging)..ligat haziq berlari... penat aku ngejor...pak ae nye lak jaga izz yang sedang lena... (tingat masa bercinta... bila jogging kat taman bukit jalil... asal nampak suami isteri bawak anak... tergedik gedik tak sabar nak anak... )

lepas tu kami ronda bandar melaka jap... peh tu pekena teh ais n tosei... peh tu kami ke taman saujana... cr dvd madagascar 2 n cite james bond...peh tu singgah pasar malam... peh tu balik umah..peh tu aku sambung buat kerja umah n urus anak anak... ni lepas tgk predator 2 kat tv2 aku ngadap tenet... izz tidur lena... haziq ngadap barney n friends... jap lg sure dia tukar teletubbies... si hakmal lak sibuk ngan blog dia jugak... sehati sejiwa lak hari ni.. dua dua ngadap blog... ketek ketek bunyi keyboard... kuh kuh kuh... dah aku nak tgk friendster aku lak...

sekian....

No comments:

Post a Comment