Wednesday 23 April 2008

melatih si kecil ke tandas....


wahhhhhhhhh.... dia kencing merata lah... penat nyeeeeeeeeee....


sebenarnya masa umur haziq 1 tahun 3 bulan, aku dah start tak pakai nappy pakai buang... pakai lampin... so bila basah dia akan minta di tukar... masa tu aku train dia bulan 10 2007... di sebabkan aku keguguran, aku stop n skang baru nak mula balik train dia kencing dalam toilet...


tapi kali ni free diapers... semalam try pakai napkin... tapi bila bila di fikirkan balik... mmg dia akan minta tukar tapi reaksi lambat sikit... macam tadi... meleleh je kencing dia... dia dah menuju ke aku... dgn memberi petunjuk seluar dah basah...... bersepah kencing... dah 3 kali tukar utk pagi ini aje...


nape tetiba nak free diapers pulak eh?... hari sabtu lepas.... nampak stephanie... anak minah cina ni.. nama mak dia aku tak tau... ape daaa... tapi aku gelar je lah mama stephanie... ok gini... masa on the way balik dari pasar malam bersama suami n anak... kami terserempak dengan stephanie ngan mama dia... aku tgk stephanie tak pakai pampers.. pakai suar je... wah... aku teruja... aku ty lah... ooo dia train anak dia .... tu yang nak mula balik.. tapi penat... mop asyik basah je.... tak pe... harap hari ini haziq terus cepat tangkap..... nak kencing je cecepat gi ke toilet... he he he... satu hari mana boleh kan... cuba je lah...


No comments:

Post a Comment