Friday 17 April 2009

contoh soalan ujian MedSi


salam kawan kawan yang sedang mencari contoh soalan untuk ujian Medsi esok... untuk makluman, saya belum pernah menduduki ujian ini. tapi untuk ujian KPLI ye saya pernah melaluinya.

mengikut pemerhatian dan bacaan saya juga bertanya kepada rakan rakan yang pernah menduduki ujian Medsi, soalan tidak lah susah.

ujian-medsi-dpli-part-2
ujian-medsi-dpli
DPLI
contoh soalan KPLI-mtest

satu lagi maklumat: boleh lah gi kat blog ni:myadha

Soalan ujian MEdSI mengandungi 300 SOALAN dan perlu dijawab dalam masa 1 JAM.

JAWAPAN perlu diberi dalam bentuk YA atau TIDAK sahaja.

contoh soalan lebih kurang begini:

adab makan ada lebih baik di gerai daripada di rumah

ya atau tidak

jika keadaan membolehkan anda mengambil barang di supermarket adakah anada akan mengambilnya?

a. ya b. tidak

ok good luck esok...

saya akan menduduki ujian medsi di sek men keb taman medan jalan kelang lama!!!


12 comments:

  1. cmne jwp pgi td...gner ek jwp sokln "suke" n "xsuke" tu.?

    ReplyDelete
  2. hai jamie.. u pun amik gak ke medsi... suka tak suka... i buat je... rasa suka i tanda suka... tapi ada gak yang tk suak tanda suka... sbbada penilaian ... he he he...

    bagus medsi nih sbb soalan dan jawapan satu kertas.. so kita tak bazir masa gerakan tangan utk tanda kat kertas OMR individu punya... straight tand akat buku soalan...

    setuju tak setuju tuh pun saya ikut keadaaan...

    u cemana... i dah ke boog u...

    ReplyDelete
  3. to amar thanks ya!!! tak sempat baca wish u... sbb kami gerak lewat petang jumaat!!!

    ReplyDelete
  4. cm ne ag ek cnth soalan medsi

    ReplyDelete
  5. hai..thnk u for ur info...lusa saya medsi (:

    ReplyDelete
  6. saya pun hari ni...hihihhi,cikgu it..

    ReplyDelete
  7. saya 28 april 2012...:) pengajian Islam doakan sy..:)

    ReplyDelete
  8. saya 28 april 2012...:) pengajian Islam doakan sy..:)

    ReplyDelete
  9. tERIMA KASIH SEBAB SHARE INFO DI SINI.. :)

    ReplyDelete
  10. ujian medsi ada soalan math jgk ke ?

    ReplyDelete