Thursday 11 September 2008

sahur

pagi ini aku bersahur dengan juadah spaghetti bolognese... dah tak de idea nak makan apa... tu yg simple... suami aku pun on je... dia mmg suka... tapi tu lah... makan berdua je... tak de lah meriah mana... nape ek... bercinta meriah aje... dah kawen... lain plak rasa... may be sbb haziq tak de kot... haziq kan kat KL ngan nenek dia...

pagi pagi aku dah jaga... 3.30 pg... siap masak kul 4.30 pg...

semalam gi tesco... suami aku beli ikan jelawat... nak masak apa ek? jom jalan jalan kat alam maya cari resepi.... ni utk buka nnt... ada yang masak ikan jelawat nni masakan asam pedas... sedap ke?.. kalau bakar sedap tak agaknya... aduhai... aku ni bukannya pandai sgt masak masak ikan nih... jalan jalan lagi kat google engine... buat masak lemak cili api pun ada... mana best ek?... to ty nnt kat suami aku tuh...

peh tu utk kuih aku nak buat popia goreng... heh... aku dah pandai dah buat popia goreng... style n resepi tersendiri... mak aku ajar lain... dia ajar yg simple sgt.. aku lak menambah ayam... ada lada hitam... huhu... sedap... tapi kreativiti membalut tu mmg hampeh... aku nye tangan nih ada kureng sikit bab seni seni nih.... ada dua tiga popia sebelum ni yang aku gulung dah jadi petak... segiempat sama tuh... ntah cemana ntah...

kali ini aku beli kulit popia yang sederhana besar... nnt try petang nih... buah oren ada lagi... lengkong pun ada... utk berbuka aku sediakan minuman koktel... sesekali apa lah salahnya kan?... hurm... kurma still ada... cukup lah kan...

apa lagi aku nak membebel niih... nak tgu waktu imsak.. peh tu solat n ngaji sikit..

k arrr. chioww...

No comments:

Post a Comment