Sunday 26 July 2009

Nilai Jiwang 24 karat


pembaris besi ini telah berusia lebih daripada 10 tahun. Aku beli di kedai Big Book Shop, Petaling Street. Salah satu kegunaan pembaris besi ini ialah sebagai alat denda rotan kepada adik aku yang bernama Mohammad Azrin. Satu kesalahan satu rotan. Hurm.. baru baru ni baru aje si ayen mengingat kan aku kisah kisah yang terkisah tentang aku seorang kakak yang garang...

antara himpunan kamus kamus yang ada... ada lagi sebenarnya... adik aku yang bongsu bawak gi sekolah. Kamus Dewan Edisi ke-3... thesaurus fajar bakti... kesemua buku buku di atas aku beli di Big Book Shop... kecuali yang kamus pelajar ... itu aku beli di koperasi sekolah... masa tu cikgu Bibi Maria ajar Bahasa Melayu... Beliau mewajibkan anak anak murid ada kamus... (tak silap ler...)....
yang ini pula adalah kamus bergambar yang aku beli khas untuk adik aku yang bongsu... si azimah... beliau merupakan Pelajar Cemerlang setiap tahun di Sekolah Kebangsaan Petaling (1)... Kecemerlangan beliau sehingga PMR dengan mendapat keputusan 8A... tetapi baru baru ini azimah mengadu...

"along adik dapat nombor 5 dalam ujian... tak adil lah... diorang ada amik subjek senang senang... adik semua subjek tough... memang patut muhyiddin suruh limit 10 subjek"

tak pernah dalam sejarah jatuh mendadak! susah sangat ke matapelajaran Sains Tulen?... ye susah...


ini pulak kamus... aku beli masa darjah 6.. aku beli kat yaohan OUG... (sekarang panggil aktif lifestyle)... kamus ini aku beli sebab norafzan ada... so aku nak jugak sama macam dia...

yang ini pulak tak perlu diterangkan... sesiapa yang pernah menduduki SPM tahun 1996 tahu... ada lagi dalam rak buku...

usia krayon ini dah 16 tahun... aku beli untuk azimah... kat Big Book Shop jugak... masa tu azimah nak masuk darjah 1...
ini antara yang telah melebihi 10 tahun... masih boleh di guna... huhu

No comments:

Post a Comment