Tuesday 3 March 2009

tak leh tenet plak...

hari ini aku jadi tukang baik pulih sistem dalaman soket macam kat gambar sebelah. hurm... memula aku ingat line tenet dah kena potong dek telekom.. ha ha ha... lepas tu.. aku try buat phone call thru fix line yang ada di rumah ini... langsung tiada bunyi... senyap gile itu telefon... tak puas hati aku godak semua kabel yang berselirat kat PC lembab nak mampus ini.... aik... semua kabel ok jer... tak de pulak salah plug in... tak puas hati... takkan lah sbb tak bayar bil... aku try buat panggilan guna mobile phone pulak... mmg telefon itu tidak memekak... tapi nada panggilan di talian bimbit ku kedengaran... kabel dah periksa... semua ok lah!!! sekali aku periksa kat soket utama... huh... wayar yang bersalut berwarna putih itu telah putus!!! menggunakan akal ku... aku segera membaik pulih... test: guna telefon... dah berdering semula telefon cap TM itu... tgk signal internet pun blink blink!!! yey!!!

No comments:

Post a Comment