Wednesday 9 September 2009

Kumpulan Sokongan dapat RM500

wah teruja aku nak baca berita mutakhir...

sumber:Berita Harian

Syukur buat mereka yang menerima bantuan khas kewangan.... tak lah perit berhari raya bukan..

aku sambut raya biasa biasa aje... eceh!!!

aku dah agak ehem ehem mesti akan blah dari gomen... sbb ada orang nak sambar dia... so aku beringat-ingat untuk berjimat macam tahun lepas... kalau nak beli persiapan raya untuk anak anak, kena buat awal awal... takut merana jika tidak dirancang... anak anak diutamakan!!!

starting bulan 4 rasanya aku dah beli kain pasang untuk ehem ehem dan anak anak... takut aku kalau tak beli awal awal... mmg ikat perut time tuh... baju ehem ehem pun aku dah siap tempah bulan 5 kat Azam tailor.. aku puas hati dengan dorang....

baju anak anak aku tempah pada pengasuh anak adik aku... murah je dia amik... 25 ringgit 2 pasang jahitan mmg aku puas hati... nnt aku up gambar... kemas!!!

baju aku... sepasang je.... jadilah.. bukan bekerja pun... nak melaram pun bukan ke mana...

so alhamdulillah... macam tahun lepas... aku dah siap awal awal baju anak anak and ehem ehem...

from top to toe... anak anak je.. kasut emir... aku guna pakai kasut haziq masa berumur satu tahun... elok lagi.... nak buat apa membazir beli yg baru... lagi pun masih berkendong si emir ni lagi... hurm...

haziq pula aku tak belikan kasut... tahun lepas 2 pasang kasut dia ada.. satu makngah lin dia belikan... langsung tak pakai... satu lagi ibu dia belikan... tak minat agaknya.. dia minat berselipar mudah nak sarung dan tanggal agaknya... so tahun ini aku beli selipar aje... selipar pun dekat RM20 hengget... boleh beli selipar jepun 3 pasang!

langsir segala bagai... haha tahun ini tiada peruntukan... buat lah sistem giliran.. lagipun duduk umah mak... apa ada hal... kat umah mak pun.. kami dah di ajar... pakai aje apa yang ada... (patut lah mampu beli umah cash mak aku nih!-mak aku pandai pusing duit)

so minggu ini aku sibuk nak buat keuh raya... ehem ehem dah banyak melabur untuk aku... so kalau kueh raya akus edap... korang tempah lah ye utk tahun depan... hehehehe

so sesapa yang main kutu tu aku galakkan... bukan membazir... at least duit tu pusing untuk raya....

kutu dan persiapan.... opsssss.... tersasul kat sini....

so bersyukur lah dengan nikmat yang ada!!!

No comments:

Post a Comment