Wednesday 16 September 2009

Rabu...

bismillah

hari ini dah hari rabu!
esok dah hari khamis!

aku tertanya tanya...
kenapa ek...
bila nak raya je...
mesti ada yang merungut pasal bonus...

kaum cina n india ada merungut tak bila dorang nak sambut CNY n Deepavali?
hurm...

dulu masa aku keje...
ada company kasi bonus bulan 2!
ada company kasi bonus bulan 6!

mmg tak kena waktu tu dengan sambutan raya aku!
perit?! tak sebab aku bujang...
sekarang, perit kalau tak menabung!

bayangkan orang keje swasta... yang tak dapat bonus time nak raya... terjelepuk tak?... patutlah ramai yang aku nampak main kutu... kutu lagi! ada yang main kutu RM1000 sebulan... paling murah aku pernah main masa zaman sekolah menengah... 20 sen satu hari!

menabung...
cemana nak menabung, kalau monthly asyik tak cukup?
tu ler... cemana ek...
disiplin perlu ada...
bijak wang...wang bijak...bijak menabung...

No comments:

Post a Comment