Wednesday 25 July 2012

Terik Mentari di Pulau Tioman

masa sampai kat mersing.. aku jumpa puan ani... dapatkan barang sebarang dua... dengar puan ani beritahu itu ini... serba sedikit... sebelum bergerak ke pulau... ting tong ting tong. dah naik feri. kami pun sampai.

perjalanan daripada KL - Seremban - dah biasa... Seremban masuk Jemapoh yang bukan dari mencester tu tau... untuk trip ini kali kedua aku masuk Jemapoh... then hakmal bitau lalu Keratong.. haha kali kedua aku lalu bila mana join trip ni... waaaa.. ingat kan dah tak de dah istilah ke dua...

mmm... oh ye... aku sangat teruja bila lalu endau - pekan - rompin... tak pernah mimpi nak jalan sejauh ini....kiri kanan sawit...ye lah kan... aku ni bukan kaki jalan... kalau boleh duk je kat umah... byk keje kat umah nak di buat... bila sampai mersing... aku sibuk dgn anak anak... dengan kerenah haziq yang terkucil... dah kena pakai seluar biasa... sejuk sangat kot... kesian anak ibu.

dalam feri

tak pe lah.. apa yang pasti sampai je pulau... kami naik tempat penginapan dulu... alalalalalaaa... kena memanjat tangga... nun di atas sana penginapan kami... ISLAND REEF RESORT!!! 10 bilik kami booked! tapi 31 orang je... hahah... 2 family ye.. aku dan keluarga aku... encek anwar (TL aku) dengan family dia... yang lain2 share share ikut kemahuan memasing...sampai kat resort... aku siap siap. anak anak pun siap siap. encek ehem ehem pun siap siap. kami turun bawah. cari makanan tengah hari. anak anak tak menyempat nak makan dah main air pantai...


alahai lupa nak cerita... pasal encek anwar, puan roslina ngan anaknya adila... mereka tunggu kami di Jeti Mersing 1 julai tu... then kami sama sama seramai 31 orang menuju ke Pulau Tioman...


owh yeaaaaaaaaaaah.. sambung balik pasal kat pulau... anak2 aku memang tak nyempat nak mandi air laut... tengah sibuk order makanan, mereka sibuk nak ayah bawakkan mereka main bola kat tepi pantai...
layan kan aje... bukan selalu...

di tengah tengah mentari sedang terik atas kepala... kami mandi laut... adoi laaaaa... dalam sejam lebih kot datang lah cik zai... cik shima cute... cik shima comel... cik keciq ... ngan cik ina manja... meriah sampai ke petang...

nanti cerita lagi....





No comments:

Post a Comment