Wednesday 25 July 2012

Gelap Malam ke Pulau Tioman

dua belas titik bertindih lima puluh tiga
aku masih belum tidur lagi...
aku dah cuba lelapkan mata... peluk sana peluk sini (eceh)
tak mahu jugak tidur... apakah penyakit lama datang balik... arghhh tension! takut terkuak kuak mulut ni kat stesen bekerja nanti...
cuba jugak lagi... tidur bersama anak anak... masih jiwa aku resah... tak tau kenapa...
malas nak pujuk mata suruh tidur, aku bangkit... kumpul semua baju dan tuala... DOBI malam ini...

sambil sambil mendobi... aku tetiba nak buat entry pasal trip ke Tioman pada 1 julai - 3 julai tempohari...

hua hua hua... baru nak update - lapok dah cik jillian oi...

tak pe ah.. dari terkebil kebil tak tau nak buat apa... aku nak up pasal aku & family ke tioman bersama dengan rakan rakan sekerja!!!

pakej??? 3 hari 2 malam... dengan harga RM280... apa yang dapat?

  1. tempat tidur
  2. makan malam + makan pagi + makan tengah hari + makan malam + makan pagi
  3. feri pergi dan balik (mersing - pulau - mersing)
  4. pergi pusat beli belah ... percuma duti... bukan percuma duit tau... :)
  5. snorkeling kat marine park & pulau rengis
  6. karya klasik untuk kenangan yang bakal di sebut sebut masa depan nanti.
Cik Liza berkarok dalam bas
kami ke mersing naik bas. yang pergi naik bas 28 org. naik daripada tempat kerja sampai mersing. kos bas lain. lelaki : anak anak aku yang berdua tu dengan hakmal. akhmam. asri. bala. thev. joe. VJ. John. perempuan : aku. ina. arena. enull. shapa. honey. syazana. qerchique. keciq. shima cute. shima comel. zack. zai. helena. liza. yat. lieza sakura. nurul.

tunggu bas berjanggut. aku dah sampai PFCC jam 1130 malam kot. tapi bas sampai 2 pagi... kesian anak anak aku. (kalau bas tak lambat tak dramatik lah kan cerita... hahaha... padahal dalam hati dah membara masa tu...)

sepanjang jalan... alhamdulillah - tiada halangan... cuma berhenti henti sbb ada yang tak tahan nak terkucil...
dalam bas... yang mana karok tu karok lah... yang mana tidur tu, entah kan tidur entah kan membebel yang tak terluah pasal kami memekak..... abg drebar pun join karok... naseb sedap suara nye...

sampai mersing dalam pukul 8 pagi. kami naik feri asalnya dijadualkan 1030. tapi dah sampai awal kami dicadangkan naik awal. 830 kononnya.... pung pang pung pang... mmm... 930 kot baru feri gerak. sampai pulau dalam kul 1130... giler lama. aku ingat dekat. dah macam nak gi melaka jauh nye...

tunggu feri

dalam feri.. aku tidur.... penat kot.. dah lah dalam bas dr tempat kerja duk layan budak budak karok... dapat je duduk dalam feri... terus lena. tak sedar. anak anak aku pun sama. yang lain lain... aku tak tau. dunia dalam alam maya dah time tuh. zzzzzZZZzzZZZzzzzzz....

feri dah sampai

No comments:

Post a Comment