Thursday 9 October 2008

berpantang???

sekarang aku sedang ala ala berpantang... pantang ler kan mana yang patot... pantang sendiri... kalau pantang ada org jaga lain cerita... sape lah nak jaga aku... mak aku sendiri janlan pakai tongkat n berkaki palsu... mak tam aku pulak.. ada high BP... pantang 2 minggu kat KL... peh tu time raya aku balik kuale... bukan tak nak berpantang dengan mentua... kenapa ek... susah ler nak mengarah itu ini... kalau famili sendiri... "adik!!! along nak air suam!!!"... 'jaja!!! buat kan susu haziq".... "mak tam... air mandi dah siap?"... itu lah beza nye... takkan dgn mak mentua nak bg order je... he he he...

sekarang aku bersama suami n anak anak... pantang lah aku ikut cara aku... tak pe ... kalau dah ditakdirkan aku sakit nak buat cemana kan di kendian hari... pada aku itu semua dah di tentukan oleh Nya... bukan apa.... aku tgk ada yang berpantang... bila dh tua sakit jugak...

buat masa ni... tahap kesihatan ok.. aku ambil set Nona Roguy... pada aku ok... anak 1st aku tak makan jamu sgt... ada gek aku beli.... air manchor... ini brand tak tahan ooo... serbuk.... termuntah makan jamu dia... nasib baik adik ipar aku ada bg (beli ye) jamu afiat... so so lah... tak makan habis pun... takut anak ada jaundis masa tu.... tp kali ni aku makan jamu pada hari ke 5 setelah anak kedua aku telah disahkan tiada kuning... ok tau produk ni... tp mahal tuh... masa hari ke 4 aku guna air cebok... memang memula pedih... tapi alhamdulillah cepat sembuh luka jahitan... bayangkan hari ke 6 luka aku dah sembuh, (tak sampai seminggu penggunaan air cebok tu)...bandingkan yang sulong... ngeri... nak berak pon takut... mandi lulur dia pon best... tp yg tak best seminggu je dah habis satu botol... air akar kayu pulak... mmg pahit... telan jugak... phytonatal aku telan 2 biji sehari... so far semua ok... anak cirit tu biasalah kan... tak de lah sampai 10 keping nappy tukar... minyak herbanika dah habis nih... minyak barut dia pun dah habis... nak beli tp duit tak de dah ni... nape lah nona roguy nih mahal sgt... kalau murah aku beli gak sbb best...

skang tgh survey produk bidadari n jamu mak dara... dah ada anak dua org.. lelaki pulak tu... kena lah "jaga" kan?!

ada sesapa nak jual murah ke kat saya... he he he...

No comments:

Post a Comment