Tuesday 12 May 2009

Burung Punai


hurm... dari minggu lepas izz emir haq meragam, tidur siang hari tak sampai 2 jam... tapi waktu malam ok je dia lena...

kebiasaannya... waktu pagi selalu nya izz emir haq akan tidur dalam 2-3 jam, then jaga, main sepuas hati, dah makan tengahari, dia lena waktu petang dalam 2-3 jam...

tapi:
izz emir haq meragam dari minggu lepas... hurm.. cuak juga...

yang pelik:
dah 2 bulan lebih izz emir haq seringkali gosok cuping telinga macam gatal sgt... orang kata may be itu signal nak tidur... aku meng"ia"kan...walau hati kata there is something... tapi buat derk jugak... malas nak ikut hati yang risau...

aku acapkali juga cuci telinga izz emir haq...

hurm...

tadi tak puas hati... izz emir haq memang meragam!!! gosokan di cuping telinga kemain garuk!!!

dah lah minggu lepas Haziq di bawa ke kecemasan dan diheret ke poliklinik peringgit.. minggu ni izz emir haq pula... kesian kat anak anak...

cadang dengan ayah haq... pergi after office hour je... sbb poliklinik peringgit buka sampai 9 malam...

hey hati ibu dan ayah mana yang tahan tgk si kecil merengek kan...

so ayah haq pun suruh siap pergi klinik ayer keroh!!!

doktor periksa telinga izz emir haq...

DOKTOR TU OK!!! dia kata "ko jangan risau sangat... nanti i bagi ubat..."

tekinga jangan main main... balancing and alignment tuh!!! tau pasal dyslexia?... hah tak tau gi cari kat google ke... k!!!

adegan sebelum turn izz emir haq:

nombor tiket 7075, aku dipanggil bersama dengan tiket 7074

he he he

aku tengok burung punai budak cina ala ala sebaya izz emir haq!!!
punai itu berwarna merah ala ala macam keradangan!!!
he he (jahat!! si kecil keruaman dan gatal ko pakat gelak eh!!!)

doktor dan si ibu izinkan aku tgk... untuk tujuan belajar!!!

aku pun ibu... so doktor pesan kat aku juga... doktor terangkan tentang kejadian burung punai milik baby comel cina itu... cuaca boleh jadi punca... tapi kan bengkak tau kulup dia... takut aku!!!
"if this thing happen to ur son, dont panic... bring him to the clinic... k, kau pun kurang pengetahuan kan.. anak lelaki ni kena jaga burung punai mereka... kau faham kan?"

sambil doktor itu tulis prescription untuk baby comel cina itu, dia memanggil, "ur turn... izz emir haq... nama macam pemimpin hebat!!!"

ha ha ha... sambil gelak ghairah ngan doktor itu aku mengaminkan nama macam pemimpin hebat!!!

sporting giler doktor tadi!!!

yang best doktor nih perempuan... tapi selumber je dia panggil aku "kau"... wahahah... lom pernah lagi tau dalam sejarah... selalu you... awak... anda... memanglah maksud you itu ialah engkau... tapi itukan golongan pro!!!

jiwa rakyat ah doktor nih...

No comments:

Post a Comment