Monday 18 May 2009

Cerita Hujung Minggu

15.05.2009:
tarikh keramat aku dan dia
nothing to celebrate like wedding ones (wedding anniversary 01.01.2005)
waiting for a perfect time to celebrate for this keramat date


keramat giler waktu tuh... bergegar jantung di buatnya... kalau masa tuh tak de letrik,boleh guna arus elektrik debaran jantung aku nih... byk tenaga dapat dikeluarkan...lampu kompem menyala... ha ha ha sebelum dia hantar emel kat aku, dia kol siap menyanyi bagai!!! lagu apa...rahsia!!!

about midnight
"sayang, angah dan geng dia dah nak sampai... bangun..." ah terpisat pisat aku... terkejut!!! tetiba je dia nak datang... bukan nak bagitahu... cuba lah bagitau awal... ini kelam kabut dibuatnya... dalam hati aku cakap lah... nasib baik tenagh malam... kompem sampai jap lagi terus terbongkang...

"hai maklong... nana dah sampai.... maklong baru bangun tido ke" angah berseloroh!!!
"apasal tak beritahu awal awal... kecoh ah kau nih!!!"

ramai pula tetamu hujung minggu kali ini

adik aku si angah dan isa serta nur adriana batrisyah (dari PANDAN INDAH KL)
kak chom (kakak isa) dan suami serta anak anak (along, angah, Sarah dan Hakimi)
(DARI tAIPING pERAK)
kak su (kakak ipar isa) dan anak, Adam Harith (DARI PANDAN INDAH KL)

maka keadaan rumah aku bertebaran lah manusia atas dan bawah...

sampai sampai je... aku ingat dorang nak tidor lah... salah jangkaan aku... dorang melantak buah anggur dan epal... kemudian ada sessi masak memasak di dapur!!!

"lapar sangat ke..."

oh tidak... mereka sedang membuat persiapan untuk bekalan esok... mereka mahu ke Pulapol MUAR... ada majlis ala ala konvokesyen...

kak chom bersuara pada aku

"takut anak anak lapar je esok, tu yang bawak bekal... takut tak de gerai... tempat latihan polis... mana kita nak tahu kan... "

16.05.2009 at 12 am
sedia maklum.. sesapa yang bertandang rumah aku... mmg tak de protokol... pandai pandai lah korang main peranan dalam rumah ini ya!!!

bak kata abg lan (suami kak chom)... "janji rock.. kami tak de hal.. tak byk cerewet kak long... ini dah berjuta rahmat dapat tempat tidur...dan melepak..."

angah dah siap beli lauk kat TESCO sebelum sampai rumah rupanya...
maka ada sessi masak memasak sehingga jam 2 pagi... jam 4 pagi bangkit semula... nak bersiap... kak chom dan angah kembali sibuk di dapur... aku dan kak su buat sandwiches sardin... macam best pulak tgk mereka bawak bekal... ala ala berkelah... siap bawak tikar!!!

jam 6.30 pagi bertolak lah mereka ke Muar...

aku pulak sibuk mengemas... jam 9 pagi aku dan keluarga aku keluar ke tesco... beli apa yang patot!!!

jam 12 noon:
"korang ada kat mana? kami dah sampai umah" aik sekejapnya konvo polis itu!!! oh rupanya... Inspektor Sahab kena gotong royong mengemas tapak... so keluarga balik umah dulu... nasib baik dekat!!!

isa pesan cendol kat bukit china... merasa jugak lah bebudak tuh cendol yang pemes di melaka buat kali kedua!!!

BUDaK BUDAK (ANAK ANAK TERUNA KAK CHOM: along dan angah... )
ooo korang datang umah mak long nih... (dorang panggil aku maklong sbb anak adik aku (anak angah) nur adriana batrisyah panggil aku maklong)... suka eh... sbb ada internet eh?...
maha dahsyat dorang nih... tgk internet siap tutup pintu!!! apa kes ini...

maka aku dengan lupa daratan pun menjerit "hello hello, ni tgk apa sampai tutup pintu nih?..." kak chom sengeh je... "jangan tengok yang bukan bukan along dan angah!!!! bukak pintu tuh..."

kemain!!! nasib berdua teruna teruna itu.. bila aku cek balik history... ooo dorang tgk emel je ngan YM... apa ada hal...


then jam 2 petang kuar gi umah kawan suami aku... ADA KENDURI KAHWIN... anak anak tinggal... dating jap... di sana ku terserempak ngan jembalang ayer molek dan geng kelibat... sungguh menakutkan...

jam 5 petang inspektor sahab telah tiba di rumah kami... sungguh berbeza wajahnya... sebelum pergi PULAPOL dan selepas habis latihan kepolisan... sungguh menakutkan dengar latihan polis yang sungguh menggerunkan itu!!!

  • berguling atas padang batu 4 pusingan
  • berendam dalam air longkang
  • makan terkejar kejar
  • bangkit tubi atas batu, tanagn dalam keadaan genggam
  • dan macam macam lagi yang menggerunkan
ada juga rakan inspektor sahab yang tarik diri... so kira inspektor sahab nih... cekal dan tabah orang nye... POLIS mmg begini agaknya latihan mereka... macam adik aku yang ada kat UPNM, tak nak tidur atas katil, takut tak sempat nak kemas katil esok, tup tup kena pijak kepala!!! SAKIT!!! HA HA HA... PADAN MUKA ADIK AKU...

so dah borak-borak... mereka pun beransur.. nak singgah seremban katanya...

maka aku pun ada lah sessi mengemop ala ala cerita oshin sbb mop terpatah pulak.. (orang rajin mengemop)

malam lepak dan tidur

esok!!!

17.05.2009



aku buat kek oklat kukus sempena tarikh keramat itu... 10 years menjalin cinta... dah kawen ni cinta cinta macam dulu dah lain dah... he he he...

kami ke Taman Rama-Rama dan Reptilia Melaka... best!!! geli ah ngan ular... heeeeee geleman aku... ada buaya jugak kat situ... ada burung... he he he...

then kami gi makan makan kat gerai yang ada kat area seri warisan resort... sedap nasi goreng cina dia.. banyak juga haziq amirul haq makan... ayah dan ibu makan nasi ayam... nyam nyam...

pasal duit RM2500
aku tak nak burukkan sesapa... suami aku tak suka aku burukkan orang... tapi aku geram juga... janji nak kasi konon konon allowance tapi macam apa ntah... penipu!!! penat aku ngadap komputer buat itu dan ini tau!!!

pengajaran... trust no one... atau kalau nak berurus niaga... buat pendahuluan ok!!!

6 comments:

  1. macam kenal same jembalang ayer keroh dan geng kelibat... hahaha patutle x nampak si hero perkasa... rupenye dating ea...

    ReplyDelete
  2. salam kenal ye PR bernama kaca mata!!!

    jemput jemput... ada sedikit kueh mueh... dan air kopi...

    jembalang ayer keroh?... bukan ah... jembalang ayer molek tuh!!!

    ReplyDelete
  3. wah bestnye kek coklat... bole buat jual nie... hehehhe...

    ReplyDelete
  4. haha memacam ah ko ne. Anta kek coklat tu sini skrang.Yeeeeee skarang!!!!!!

    ReplyDelete
  5. jembalang ayer molek dan geng kelibat ekkk... siak.....

    ReplyDelete
  6. juejune:
    kek coklat mmg sedap.. tapi bila selalu makan muak pula

    emynz:
    amik ah.. free je aku kasi ko

    norman:
    siak siak siak... hish... jembalang ayer molek

    ReplyDelete