Monday 11 May 2009

semua orang di situ bengang...

hish... semalam balik dari lepak dan santai di tanjung keling... aku n family singgah TESCO, nak betulkan telefon bimbit... memandangkan keadaan parkir yang sesak suami aku park kereta kat tepi je... then... sesuatu terjadi... kereta nak keluar dari parkir susah nak... perempuan cina itu membunyikan hon, memberi amaran suruh gerakkan kereta ke depan...

jantung ku berdebar!!!

haiyark!!!

aku penakot.... cemana nih... dengan muka selamba aku buat bodoh je.... ha ha ha... sekali amoi tu boleh je susur keluar...

"hish boleh je pun nak keluar... siap nak hon bagai... " menyinga muka aku semalam

sebenarnya ikutkan rasa... setakat nak majukan kereta ke hadapan, boleh je... tapi kalau dah takut menguasai diri.. TAK PAYAH LAH... bukan susah... tekan clutch masuk gear satu... tekan minyak lepas clutch kan...tarik handbrake... ha ha ha... TEORI 100% lulus!!!

bukan amoi tu je...

ada lagi adegan lain... malas aku nak cerita... yang pasti... aku buat bodoh je semalam... kompem pemandu-pemandu yang lain bengang dengan aku... ha ha ha... sama sepertu suami aku yang benagang tatkala susah nak susur keluarkan kereta tatkala ada kerata parking secara haram....

moral of the story:
parking lah kereta kat tempat yang sepatutnya!!!

4 comments:

  1. Begitulah cara yang betul. Buat derkk saja. Bila dah bengang, mereka pandai lah cari jalan keluar.

    Skrang ni, kereta lagi banyak dari tempat parking. Habis daya, parkir saja kereta di mana-mana dirasakan boleh. Jangan kena saman sudah ler...

    ReplyDelete
  2. sebenarnya itu tak baik... patotnya kan kak... saya kena alihkan kereta... baru dikata pemandu berhemah... tapi saya mana ada lesen.. kang saya gerakkan kereta tetiba saya tertekan minyak.. wah... mahu hancur kereta... pastu turun naik mahkamah pulak sebab tak de lesen... haru!"!!

    ReplyDelete
  3. Haloo Minister,
    xillix tak der lesen???? kan dah payah nak alihkan kereta... okey...okey... gi ambil lesen dulu. Ingat ada lesen...

    ReplyDelete
  4. ha ha ha... minister dah bayar habis dah.. cuma xillix je yang tak lulus masa pra test... huhu...

    terus down... dalam kepala nih selalu set LULUS.. so bila fail.. terus down.. macma jual nasi lemak.. terus tak jual...

    silap... sbb set dalam kepala lulus je.. sama macma KPLI dan DPLI... huh!!!

    ReplyDelete