Tuesday 8 January 2013

Kelam Kabut

Selasa. 08012013.
Semalam. aku buat nasi goreng untuk sarapan pagi. masuk aja apa yang ada. alhamdulillah, haziq tak banyak kerenah.

"makan nasi sikit buat alas perut aje... minum susu jugak tau"
aku kerap ingat kan haziq pagi semalam...

hari ini, aku buat roti bakar aje... ngan Sosej berkeju yang di kukus...
berselera jugak haziq sarap tadi.

pagi yang agak kelam kabut. dengan siapkan sarapan, dengan hampir terlupa subuh yang belum ditunaikan. dengan baju yang tak iron lagi... dengan emir yang merengek nak ditemankan tidur... dengan emir yang nak susu... dengan sibuk nak siapkan haziq berbaju bertai berkasut... nampak simple... tapi nak buat, nak urus sana sini... kelam kabut.. ke aku yang mmg kelam kabut orangnya... hahaha

bangun pukul 6pagi memang kelam kabut... sok lusa kena bangun jam 5 pagi walaupun keje petang/off. supaya tak kelam kabut.

hari ini nasib baik keje petang. kalau keje pagi... memang kena bangun lagi awal untuk siap kan popia, sosej kukus dan daging burger.

Sejak haziq sekolah... tak pernah lagi aku terlepas bekalan makanan waktu rehat dia nanti.
haziq pun tak banyak kerenah. dia tak minta nak itu nak ini masa first day sekolah. even sekarang pun.
apa yang aku masukkan dalam beg... bekas tu dia bawak pergi kantin. dia makan.

aku seronok tengok dia makan apa yang aku bekalkan... (first day sekolah je lah yang aku boleh tengok)
walaupun kadang bekas tu ada berbaki... tapi sekurang kurangnya dia makan. duit belanja sekolah pun dia tak usik.

"kalau haziq nak apa apa .. beli je... tapi boleh beli dengan nilai duit belanja yang ibu kasi je tau..."

"haziq nak beli air milo laaa ibu"

belilah duhai anak... kalau kamu tahu cara nak guna mesin air itu...

"ok haziq beli lah sendiri, kena belajar sendiri lepas ni... tanya cikgu macam mana nak guna mesin tu tau."


Sarapan

Bekal ke sekolah

Hari Pertama Persekolahan
#aku ingin menjadi seperti ibuku.. tak pernah terlepas masak pepagi sebelum pergi kerja... tabah dan cekal arwah ibu aku... alfatihah.

No comments:

Post a Comment