Thursday 27 November 2008

alamak!!! aku dah terminum!!!

S: Kenapa lepas bersalin boleh minum Jus Bidadari sedangkan ketika itu darah nifas sedang keluar, tapi waktu datang haid tak boleh minum?

J: Lepas bersalin, kita memang baru lepas melalui satu perubahan dalam kehidupan kita. Proses mengandung dan melahirkan bayi tu, telah merubah keadaan rahim, peranakkan dan sistem kewanitaan kita yang lain, jadi selepas melahirkan, kita nak betulkan semula, membina semula, sebab itu kena keluarkan segala darah2 kotor dari rahim, Jus Bidadari akan mencuci rahim semula. Kalau dalam keadan haid, ini proses normal yang kita lalui setiap bulan. Kita dilarang minum Jus Bidadari masa ni sebab ditakuti darah turun dengan banyak dan ditakuti menggganggu tugasan harian kita. Bukan lah disebabkan Jus Bidadari boleh bahayakan rahim atau sebagainya, sebab tu lepas bersalin, kita berpantang, rehatkan diri untuk betulkan semula segala2nya, tapi time period kita jalani hidup/kerja seperti biasa kan? sebab tu tak digalakkan ambil Jus Bidadari.


o o... aku baru beli tadi... so far ok je... first day try, first day datang ...selepas 70 hari berpantang... ini adalah kerana waktu pantang aku makan nona roguy nye produk..phytonatal... dah habis dah aku telan... tu yg nak try bidadari... ada yang rekemen.. this bidadari best katanya lah...

No comments:

Post a Comment