Thursday 27 November 2008

lemah...penat...letih

26 november...malam tadi izz emir haq meragam... penat dengan ragam sendiri...akhirnye dia lena... lebih kurang 3 pg aku terjaga lagi dek suaranya yang kurang menyenangkan hati aku... izz menangis...dan menangis lagi... ku berikan nya susu... tampak ada kepayahan dalam hisapannya... warghhh, kesian anak aku... dia batuk... baru 2 bulan dah batuk (tp bila dia batuk comel jerk bunyi nye)... ini aku punya pasal lah... batuk dah dua minggu tak reti reti nak makan ubat... lepas kan nyusu dia pagi tu... dia muntah... muntah banyak sgt... risau ah... nak kejut kan suami... dia tidor lena... ah... kejutkan jugak... pagi tu aku kesian kat izz emir haq... nak nyusu tapi hidung nye macam ada sesuatu yang menyekat pernafasan... aku takut... risau...terus aku ajak hakmal gi klinik... mulanya aku malas nak bawa ke klinik.. ganggu tugasan dia lah pulak kan... tp hakmal kata "ok jom ke klinik... "

risau tau... aku pun kesian kat diri aku jugak...dah le izz emir haq susah nak nyusu... jadi bengkak lah skejap... adoi yai... dalam 2 minggu ni... kesihatan aku asyik terganggu... nk demam je rasanya... tapi tiap kali aku rasa nak demam, aku cecepat buat kerja umah bg berpeluh... so hilang lah rasa nak demam tu... pening kepala jangan kata... kejap on...kejap off... maklum aje my blood pressure reading is in border line... apa nka heran kalau dah atas pagar...

batuk aku tak hilang hilang lagi nih... tu yang berjangkit ke anak... fakta menyatakan Susu ibu mengandungi antibodi yang tidak ternilai yang dapat melindungi bayi anda daripada jangkitan dan alahan,terutama dalam bulan-bulan pertama

tapi izz batuk gek... cian dia... cian dia...

yang pelik dulu masa haziq demam ke selsema ke... kalau nangis je... aku pun nangis sekali... kelakar masa jadi ibu memula dulu... ye lah kan kita dok negeri org... sedara mara tak de... so bila anak meragam... aku jadi takut benda yang tak diingini berlaku... bila izz emir haq da lahir... bila dia meragam... emosi aku ni dibawah kawalan... he he... kadang tu sedih gak... bila dia nangis dan aku tak tau apa dia nak...

No comments:

Post a Comment