Sunday 23 November 2008

hari ahad yang indah

hari ini hari ahad.. eh sume pun tau daaa...
alhamdulillah... aku boleh bertenet walau sekejap cume... si kecil sdg lena... baru lepas menyusu... si abg nye... dgn ayahnye...sibuk nonton apa ntah kat youtube.com...

hari ini aku berjaya buat begedil... kredit to afzan...huh puas hati... sedap... first time tuh... aku ni mana tau masak... dah kawen ni terhegeh hegeh nak belajar masak... syukur... makin lama masak kan ... masakan aku makin bertambah baik... eceh!!! perasan pulak... teringat masa aku keje kat guardian melaka jalan soon seng... ada auntie ni sambil dia membelek dan memilih bawang merah... dia menegur aku.. kerana dari pemerhatian dia (agak nye lah)... aku tak pandai pilih bawang.. huhu.. aku pun ty lah cemana nk pilih... sbb setau aku, aku ni main cekau je.... autie (chinese woman)ni pun mengakhiri petua nye dengan berkata... cemana ek... alah maksudnye cam gini... erm... as u getting older ... u r learning.. gitu ah... aku pun dah tak ingat the quote

apa lagi aku masak eh hari ni... ha... daging msak kicap... n sayur tak tau nama.. aku beli je kat pasar malam...adik tu kata sedap masak tumis goreng... mmg sedap pun.. rasa dia cam sawi... hari ni malas nak buat air manis... air suam jadi lah... jaga kesihatan... selagi air putih dalam jag tu tak habis 2 jag... takkan aku buat air manis...

sarapan aku buat cekodok bawang ikan bilis... boleh lah rasa dia... aku nih tak pandai buat cekodok... day by day mesti ada improvement...k

-------------------------------------------------------------------

aku tidur lewat malam tadi... dlm 4 pagi rasanya... hakmal pun sama... ngadap tenet... memandangkan siang hari kami lena anak beranak... malam berjaga lah pulak.... nasib izz tak meragam.... aku sempat ber chatting ngan zana... rakan sekuliah masa kat KYPM kb, kelate n rakan satu course kat UPM dulu... dah jadi baik minah ni... dah jadi cikgu mesti lah baik...

dulu pun baik gek... cume adalah nakal sana sini... bila sebut "nakal" aku tingat Mc T... he he.. nakal wooo dulu... uish.. usah di kenang.... nah pun sama... geng geng gong... umah sewa mc t n nadia n mc zah ler jadi port... masa last sem kot ada cite la usurpadora.... kami siap ponteng kelas beverages... semata mata nak tgk cite tuh... gegilir ah ngan member serumah yang nasib baik satu course...mgu ni dia n dia ponteng peh tu dia lain n dia lain lak ponteng... hah... eh byk cite-cite nakal ah...biar lah aku simpan yang selebihnya dlm kotak fikiran aku nih...

sweet ek zaman u... alamak rindu lak... gedik sana... gedik sini... jah nie feng pun mesti dah jadi baik... dia pun dah jadi cikgu....ha ha geng brutal tapi jiwang...

teiba tingat...aku nih ulang alik ke upm naik bas... nak dijadikan cite... UTM masuk sem lewat sikit dr UPM...ah tak yah ah cite... abaikan...

izz dah ngek ngek

--------------------------------------------

aku teringat sorang mamat nih... nama dia ahmad zuhri zainuddin...jenuh aku cari dia kat frenster n myspace... tp tak jumpa... apa kabar eh dia... hurm kaset pemberian dia anak aku dah jahanamkan... sorry lah zuhri... aku gagal menyimpan nye dgn baik...

1 comment:

  1. bagi taula apa petua auntie chinese tue pilih bawang...

    ReplyDelete