Wednesday 10 June 2009

kalau itu maknanya apa?

hurm.. tajuk kemasukan cerita hari ini yang entah apa maknanya...

pagi sekitar jam 8:00
aku bawak 2 orang hero aku ke klinik desa. naik motor. tak pernah umur aku ke klinik naik motor. adalah sedikit jakun. ha ha ha...oh nak naik motor kena kangkang sekejap. satu aksi walaupun sekejap je adegan itu... cukup aku risau kot kot terjatuh... pergh.. satu keadaan yang rumit nak naik... almaklum... jisim dan berat adalah lebih kurang 57kg. he he he...

tapi tak pulak suami aku hantar sampai klinik desa. hantar sampai masjid je. then kami tiga beranak jalan kaki. best jalan kaki. latihan pergerakan. sambil mengendong Izz Emir Haq. juga sambil memimpin tangan Haziq Amirul Haq. terkedek kedek berjalan mak limah.

sebelum tuh aku singgah kedai cina. beli apa yang patut untuk santapan Haziq Amirul Haq agar tidak bosan menanti giliran. selalunya lama. tapi hari ini kami tiba... agak lengang suasana. cuti sekolah gamaknya.

terserempak dengan Mama stephanie dan ada pesan masa kat kedai tadi. "u come so early, u get home late what, better u go clinic 10 o'clock lor..." aku balas balik "school holiday maa, may be not that crowded... nevermind lor, if got so many people.. i can chit chating maa..." then mama stephanie jawab "up to u lor...walking?.." aku sengeh sambil jawab "riding". Mama stephanie ni orang filifina kahwin dengan orang cina melaka. so dia tak fasih sgt bahasa melayu. aku pulak... kalau borak dengan dia terpaksa ikut loghat dia... kelakar je! mama stephanie ni ada 4 orang anak. yang aku ingat Poulo, paul, stephanie dan sorang lagi aku lupa nama anak dia. Mama Stephanie rajin bawak anak anak dia jenjalan kat padang pepetang hari. Mama Haq pulak... amat malas nak bawak anak anak nya jenjalan pepetang hari!

so kat klinik tak ramai orang. masa aku sampai dapat nombor 1017 dan 1018. dan nombor yang sedang diselenggara waktu itu ialah nombor 1004. so cepat lah hari ini kami menapak kan tapak kaki ke rumah. jam 10 dah tiba! aku kendong Izz emir haq dalam carrier. nasib tak meragam seperti guna jentolak bayi... (stroller ah)

sampai umah. Izz Emir Haq macam sudah terbiasa nak merengek. takut sangat ibu dia tinggalkan dia lagi. hey! ibu tak ke mana. aku bg susu formula dan dodoikan. lelap.

cecepat aku memasak. aku masak asam pedas daging hari ini guna rempah Fauziah Karim. komen aku... baik resepi sendiri ah.lagi sedap.

No comments:

Post a Comment