Monday 17 December 2012

Azalea * Bertunang * Sambal Sutun


Azalea Azila
saya suka bunga ini. sejak dulu. sebab nama dia dekat dekat dengan nama saya. kan? ye  kan aje lah ye... pink! saya waktu ini belum lagi rasa nak tidur... masih lagi segar. kerja pukul 8 pagi pulak tu. hai lah mata... apa lah nak jadi ni. kan entry sebelum ni saya ada tempel gambar Zarul Umbrella kan? makanya saya terbelek album bertunang saya.

:)

dulu saya tak pakai lah khidmat jurugambar bagai untuk majlis ringkas meminang ni. dan juga tidak ada pelamin bagai. duduk pun diam diam dalam bilik... ditemani mereka mereka yang mahu meneman saya yang agak gemuruh dan tak senang jiwa dan raga. risau. zaman sekarang dah lain. tak macam zaman saya... dulu bakal mak mertua masuk bilik nak sarungkan cincin risik dan tunang... tapi untuk majlis meminang zaman sekarang dah ada pelamin mini... duduk bersimpuh... di tengah-tengah... dan makanya.. ramailah yang memerhatikan... *kalau saya mesti malu gileeeee... tapi dalam hati mesti lah sukeeeeeeee... ada orang tu sudi nak jadikan saya tunang dia!!!


*wink

tweet tweet...
tiba tiba saya didatangi oleh seseorang.. lantas saya up status kat FB
headphone kat telinga... max volume pulak tu... tiba tiba ada orang datang...
#lupa nak cabut usb speaker! haram ku sedar.
03.01.2004 - tarikh saya di pinang.. bluweeek
saya agak rindu kat seseorang.. jauh dia cari rezeki... seminggu tak jumpa... kiranya dah 17 hari dia di sana... hurm... saya teringat dia suka sambal sotong... saya pun practice lah nak buat sambal sotong....
kot kot lah dia balik esok kan... mana lah tau angin sambal sotong yang saya masak ni... sampai ke sana... dan dia tergedik gedik nak jumpa isteri dia kan...
*berangan!
Sambal Sotong Rendam*
resepi saya :
*bawang putih merah sesuka hati
*cili kering sesedap pedas yang diingini


* blend + tumis

masuk sotong rendam + bawang kuning satu labu hiris bulat... garam dan gula secukup rasa....


dah.nak tidur. daaaaaaaaaaaa!

tweet tweet lagi!
tadi saya dengar lagu ni. kuat giler saya pasang. ngeee.


#i miss u

No comments:

Post a Comment