Friday 21 December 2012

Kembali ke Sekolah!!!






19 Disember 2012
office aku buat program bertemakan... Kembali ke Sekolah...atau dalam bahasa omputeh nye ialah Back to School... so semua kena pakai tema baju sekolah sebenarnya... tapi ramai memilih jadi pengajar/pendidik... hehehe... sebab tak payah nak pening kepala nak cari baju... pakai je office attire yang biasa tu... aku pun sama... walaupun aku bawak blazer pengawas Sekolah Menengah Kebangsaan Petaling, aku tak pakai pun... aku bagi dak wan pakai... aku sibuk amik gambar.... gambar aku pun tak berapa nak ada...

#sangat seronok kerana ada yang sudi support program ni...
*sangat tidak seronok apabila ada suara melontar kan kata "jadi kambing hitam"... kononnya...

"orang suruh pakai baju sekolah... korang pakai baju sekolah"
 "orang suruh pakai baju tema biru.. korang pakai baju tema biru..."

pada aku... fikir positive je... kalau tak buat event cenggini... rasa macam kelabunye dunia!

lain padang lain belalang ok...

21 Disember 2012
off day hari ini. bawak anak anak dan jaja (anak mak tam aku) pergi Jalan TAR. kami berempat naik komuter aje... naik kat Stesen Petaling turun kat Stesen Bank Negara. pada asalnya aku nak pergi beli dekat-dekat umah je... samada Tesco Scott Garden, atau pun paling dekat Parkson OUG.
tetiba, "kesian anak anak.... asyik jalan dekat je..." hati aku berbisik cenggitu lah.... tu yang bawak sampai ke sogo...

keluar umah jam 1130 pagi... aku, anak anak bujang aku dengan jaja, anak mak tam aku... jalan kaki aje sampai ke stesen komuter... berpeluh-peluh... saje je aku bawak mereka jalan kaki.. sekali sekala...

alhamdulillah sepanjang jalan mereka tak merungut... jalan je perlahan lahan...
sampai sana... haziq mengadu kelaparan... hari ini aku bagi chance dorang mintak nak makan apa...
hmm. berdoa dalam hati moga dorang mintak makan Nando's (fav aku nih)... tapi yang dorang mintak KFC... huahuahua...

memula nak gi KFC yang dekat jalan TAR tu... sekali sampai sana... "SORRY NO ELECTRIC SUPPLY"
APA KES?

kalau tau awal awal baik ke pertama kompleks aje siang siang...
dah habis makan, pergi lah mencari tudung/selendang segala bagai....

then masuk sogo beli baju sekolah haziq... BRAND CANGGIH jadi pilihan aku... memula aku ty promoter brand KIKO... dia cadangkan aku amik BRAND KIKO... aku yang tak de pengalaman ni pun... setuju dengan cadangan beliau... amik lah baju brand kiko itu...

sekali aku tgk jahitan dia untuk lipatan lengan tak cantik.. aku jengah ke bahagian CANGGIH... cantik jahitan dia... makanya bakul yang berisi baju sekolah haziq brand KIKO.... aku biarkan sahaja di tempat yang ku anggap tersorok...


aku tak pernah beli baju sekolah siap. baju kurung sekolah aku semua arwah mak jahit... dari sekolah rendah sampai sekolah menengah... baju bebet pun mak aku jahitkan...

so bila nak beli baju sekolah haziq... aku jadi macam blur... brand apa nak pilih... memang aku tak pandai... sementelah suami pula jauh di pantai timur....

hati sangat terusik.. bila tengok ada parents bawak anak anak beli baju sesama...
(pergi jauh jauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh rasa hiba itu.... sssssssshhhuuuuuuuuh!)

ok... yang paling aku teruja bila suruh haziq pilih, nak kasut mana...
aku ingat dia akan pilih BEN10 ke... rupa-rupanya... brand pallas ni jadi pilihan dia!!!
ibu sekolah dulu pakai brand ini lah sayang!!!

dan yang paling aku nak geleng kepala...
dalam banyak banyak pensel box... atau pelopak... dia pilih PLANTS vs ZOMBIES...
ultraman... ben10... mickey mouse... angry bird.... sikit pun tak heran...
botol air pulak haziq pilih angry bird... mmm




No comments:

Post a Comment