Sunday 30 December 2012

tiga tahun

pejam celik pejam celik... hari ini 29 Disember 2012... bermakna dah tiga tahun kerja dengan Vads sebagai Operator dibawah agensi CareerExcel.

alhamdulillah aku masih di sini. mencari rezeki. kalau dulu dengan STX & DEL... sekarang dengan HSI + IPTV + VOBB... ada gak yang tanya... tak nak "naik" ke?... aku direct je jawab "tak nak"... malas.

kalau memula dulu, tak tau cemana nak troubleshoot network kat rumah, sekarang dah tau...
kalau dulu masa langgan STX kat melaka (zaman suami saya kerja gomen bawah Jabatan Ketua Menteri Melaka... sekarang dah buat biz sendiri,)... asal tenet down kol 100... ikut je arahan operator... kadang nak marah ye jugak... kita ni mana tau pasal teknikal. siap mintak technician datang rumah. paling geram bila operator tu dengar je modem kita brand tplink... terus tak nak bantu... sebab kita guna modem sendiri. pernah gak sekali call pasal kita beli modem baru brand asus... kot... pun tak nak bantu... nak ty cemana nak configure je... last last pakai manisa punya router... brand billion kot... baru lah membantu...

bila dah kerja jadi operator berkenaan... baru faham kenapa kena buat tu, kenapa kena buat ni...

sebelum kerja operator ni... aku duk umah jaga anak anak je.. 4 tahun... 2005 kerja dengan 2 kompeni... satu dengan VITACARE sebagai supervisor... then kerja Farmasi Guardian di melaka... kat melaka agak sukar untuk aku mendapatkan kerja... kalau dapat pun gaji tak setimpal... sebab tu dua dua company tu aku berhenti...

sebelum tu tahun 2004 aku kerja dengan Telekom Malaysia... sebagai pembantu programmer... pembantu je... gatal berhenti... sebab tak nak jauh dengan suami... habis kontrak dengan telekom malaysia 31/12/2004, 1/1/2005 kawen.

29 disember 2009! aku kerja dengan VADs. subsidiari milik penuh Telekom Malaysia. kira kerja gak ah untuk TM... :)

pengalaman? ada pahit dan manis... terpiawai lah tuh.


No comments:

Post a Comment