Tuesday 17 February 2009

ahh.. uuhhh... arghhh


ya allah... pagi pagi lagi aku telah di datangi seorang lelaki... tegap, gagah perkasa (meluat nye)

"siap sayang.. kita ke klinik.. periksa gigi"

ya ya.. itu lah saat yang aku nantikan...

hari sabtu yang lepas aku telah di landa kesakitan yang amat sangat!!! berdenyut denyut... gigi aku yang berlobang itu telah mengalami keadaan yang sungguh kronik...

hari ahad terasa jugak sakit sakit... aku tahan tak kunyah belah kanan...

ingat nak ajak si gagah perkasa ke klinik...
malas pulak...
tunggu le hari isnin...
tapi tak mo ar sampai dia mintak EL semata mata kerana aku...
tak sangka pulak kan...
dia yang ngajak.. prihatin ye!!!

pagi kul 7 dh bersiap...sampai umah kul 12 tengah hari.. pergh mak... sakit jiwa

memula nak ke poliklinik ayer keroh aje... tp si gagah perkasa kata, dah tutup, pindah kat hospital... menyusul lah kami ke hospital.. nak parking dah makan masa... aku pun bagi cadangan tykan dulu kat mana klinik gigi... keluarlah si gagah perkasa mencari tempat pertanyaan...

huh.. klinik gigi nya dekat peringgit lah pulak... pandu lah si gagah perkasa ke sana... satu lagi yang aku bengang gegila... nak pariking punya lah payah... penuh jerk...

hangin di buatnya... apa lah salah buat parking bertingkat.. takut rugi kena kan lah bayaran macam kat hospital universiti (PPUM now)..

(merunguk je ek)

dah sampai kat klinik peringgit tu... aku ty kat kaunter...dengan selamba sambil menguntum senyum si jururawat berkata"hari ini hanya untuk appointment sahaja"

lorrrrrrrrrrrrr........ penat naik tangga... tp nasib baik jururawat tu ty aku tgl kat mana... aku jawab lah kat "bed hill"... ha??? kat ayer molek bukak hari ini sampai petang...

kalau tau lah kan... baik ke ayer molek je...

tapikan... sakit tau doktor korek gigi... ngilu dan sakit!!! tak tahan aku...

1 sound 2 sound...bla bla bla... 28 missing... gigi aku yang ke 28 tak de... dah cabot dh kot masa darjah 6 dedulu...

***sound ke found heh?..

ada dua - 3 batang caries apa ntah doktor sebut... di korek korek... sakit sampai rasa kat saraf... duh.. nnt 11 hb mac ni gi lagi buat tampalan permanent!!! mengadap lagi....

tapi lepas tampal nih.. masih berdenyut juga.. cuma tak sesakit hari sabtu lah...

masa first trimester ngandung kan izz emir haq... aku dah buat tampalan... ge ge ge.. tp tak lah sakit macam pgi tadi... doktor pelatih kah itu... sbb masih berdenyut ni ha...

No comments:

Post a Comment