Friday 6 February 2009

pencuri di zaman canggih manggih

aku merayau...seperti biasa... terbaca satu artikel nih.. ada aku linkkan kat title....

http://akupunyalife.blogspot.com/2009/02/setiap-insan-itu-sentiasa-diuji.html

korang baca lah nnt ye...

tetiba sedang aku nak memasak aku teringat pada kawan aku si juejune

(cepat taipppppppppppp.... minyak dah panas.....) :)

dia pernah melawat aku kat hospital masa aku keguguran akhir tahun 2007...

si juejune dtg bersama suaminya...

membawa 2 bijik laptop rasanya...

kerana hal itu juejune tidak merasa puas hati...

kata si juejune ... nak melawat zila pun nak bawak laptop...

tinggal je lah kan dalam kereta... sorok lah mana patot...

itu kata kita yang rasa kereta adalah tempat yang selamat...

sekarang ni... kalau pasang tinted kereta tetebal pun tak de guna ....

sekarang ada alat canggih... berupaya untuk mengimbas barang-barang yang ada dlm kereta...

dah macam kat supermarket pulak kan...

kalau si juruwang lupa nak matikan sensor.. maka berbunyi lah alarm.... tet tet tet...tet tet tet...

tahun lepas juga kereta mak ma aku... pun pernah kena...

tapi dia tak pecahkan cermin kereta...

menurut nya... dorang ni ada alat matikan alarm...

habis barang-barang senti menteil (eh pehal aku taip gini...)... lesap...

so kengkawan... kalau korang ada laptop ke

apa apa je lah barang yang bervalue tinggi

bawak dan kendong lah sekali kalau kuar daripada kereta...

biarlah org kata nak nunjuk ke... nak tayang ke...

pedulik haperrrrrrrrrrrrr

ingat...

ingatan buat diri ku juga... hajat di hati nak mintak suami belikan laptop yang ada alat 3g ke hape ntah.. sng kalau balik KL.. guna je laptop tuh... hajat di hati jugak nak suruh si suami aku yang aku sayang sgt tuh belikan DSLR... bukan utk aku tp utk dia... he he... bleh buat bisnes kan?...

abg belilah belilah..

mengada!!!!

1 comment:

  1. wah.. ingat ye ko.. sekarang pun still sama.. sib baik company baru tak bagi laptop.. kalo tak sian suami aku kena angkut ke hulu hilir.. hehehhe :)

    ReplyDelete