Friday 2 January 2009

01012009=4years

alhamdulillah... 4 tahun telah berlalu sejak aku diijabkabul... sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri, aku akan terus belajar mengenal erti hidup... kehidupan di sana itu sudah pasti... kehidupan di sini yang perlu aku teruskan untuk kehidupan di sana...

hari ini aku masak laksa... laksa xillix... buat mengikut rujukan keluarga dan juga melalui carian di google.com...

ini adalah pertama kali nya dalam hidup aku, aku buat laksa... nak tau sedap ke tidak, soalan itu perlu diajukan kepada suami aku...

dia suka laksa... kalau dia balik Kuale Kangsar, dia mesti pekena laksa kat lembah...


hurm... hari ni suami aku ajak aku dan anak anak ke Dataran Pahlawan... ada pameran layang layang...sewaktu kami tiba pameran layang layang tersebut telah habis ajalnya...



jadi kami pun meronda lah kat dalam Dataran Pahlawan... saja.. then kami lepak kat area Kota A Famosa... di sini lah aku dan suami pernah jalan jalan sewaktu dia menjalani praktikal di Melaka.

indahnya waktu itu...

kali ini kunjungan kami lebih indah dengan kehadiran 2 org Haq dalam keluarga kami... :)

cop cop.. bukan kunjungan kali ini aje... dah berkunjung kunjung dah sejak suami aku ketagih nak mandi kolam renang...

lepas lepak... kami ke kolam renang MBMB...


budak lelaki cina itu peramah dan juga baik...
tak henti henti memujuk dan mengajar anak aku berenang di kolam renang khas untuk kanak kanak... budak lelaki cina itu bernama Chan Chee Glen...


HUrm... seronok jugak eh jenjalan... dapat bersosial... hari ini aku berborak dengan seorang guru yang mengajar dan menetap di Tampin... anak nye yang bongsu lahir 12 hari awal dari izz emir haq...

apa yang kami bualkan adalah berkisar dengan karenah orang bekerjaya... pekerja am dengan hal nya aje... level pegawai ada yang berlagak... masuk level top management... hurmm... hampeh.. biasalah kan... sedangkan mid level pun bertekak rebut kuasa... apalagi top management... sure mereka nak dipandang bagus oleh pihak VVIP nun di atas (the top on board)

dah berbunyi siren pemberitahuan kami pun pulang. sebelum tu singgah di Mydin beli barang dapur... suami aku yang beli... shopping ngalahkan para isteri, 1 jam 30 minit tunggu di kereta...

izz emir haq dah meniarap... semalam rasanya...





No comments:

Post a Comment