Tuesday 6 January 2009

sekali lagi kesabaran ku diuji


uwaaa...uwaaa... airmata aku mengalir... aku menangis... sbb kereta suami aku tuh... uwaa uwaa uwaa... timing belt....itu timing belt sudah putus... uwaa uwaa... malas aku nak cite kat mana terjadi.. malu pulak kot kot salah sorang pembaca rambang di alam maya ini salah seorang yang menolong menolak kereta itu ke ketepian jalan... uwaaa uwaaa... cukup lah aku cerita kan aku nye hal aje... ngan anak anak.... selebihnya biarlah suami ku itu bercerita...

dengan hati yang penuh segan silu.. aku naiklah kereta adik suami aku...aka adik ipar aku lah aka adik suami aku aka adik ipar aku aka kamal.... kamal amik aku n anak anak bawak kami ke rumah dia di kajang... malam sikit selepas menjemput adik g si kacha... di hentian serdang, kamal dan keluarga hantar kami 3 beranak ke bt caves... bengkel tempat kerja suami adik aku aka adik ipar aku aka isa... huhu...malu seh... menyusahkan org je hidup nih ek.... dengan pertolongan isa...dia mendapat kan gan auto...utk tow kereta itu.... pergh dugaan....

setelah kamal menghantar kami 3 beranak dan bertemu semula dengan suami yang aku sayang sgt tuh... di bengkel isa kat batu caves... depan padang bola je bengkel kete tuh...(korang tau ke?)..isa pun memandu kereta wira nye WDD ... menuju ke ulu yam... sampai di ulu yam... aku tgk...beg pakaian takdek...alaaaaaaaaaaaahhhai beg pakaian tertinggal kat boot kereta kamal... suami yang aku syg sgt tuh... dengan penuh tension dan geram menyembunyikan perasaan marahnya terhadap aku... dia pun kol balik kamal...kamal yang ketika itu telah berada di jalan kuching terpaksa patah balik... ke batu caves... dan kami yang dah sampai kat ulu yam tuh... pun patah balik ke batu caves.. dan mendapatkan semula beg pakaian itu....

kompem sume bengang...atas kelalaian aku... adui...sekali lagi iman aku tercabar....

esoknya pepagi mak dah bising suh siap balik KL..jalan kelang lama... tak sempat suami aku yang aku syg sgt tuh amik gambar utk projek homestay nye... ha ha... bersiaplah kami... isa n angah n adriana n gmah ke pusrawi... aku..suami aku yang aku syg sgt tuh...mak n mak tam serta dua org cucu mak aku terus balik jalan kelang lama...

malamnya aku ke central jalan kelang lama... cari lampin pakai buang... aku bawak sikit je... mana nak tau kereta itu buat hal lak kan... pergh...

esoknya suami aku yang aku syg sgt tuh keluar ke medan mara jumpa kawan lama... malamnya kami ke puchong umah nuha naik kete mak aku... asalnya nak pinjam stroller... aleh aleh ajak nuha n family jenjalan sekali... family aku n family nuha gi jenjalan ke mid valley mega mall... adik aku nak cari kasut pengawas...kat central tak de saiz...

adik aku norazimah bersama haziq amirul haq


nuh fathullah n haziq amirul haq sambil diperhatikan oleh umi ha



haziq amirul haq dalam bas transnasional

memandangkan kereta belum siap... aku ajak suami aku balik melaka naik bas... bas transnasional... selepas suami aku mendapatkan taxi di melaka sentral utk isterinya dan anak anak...maka dengan hibanya aku melepaskan suami aku utk balik ke KL semula... gi batu caves tgk kete n amik kete... isa kata hari ini siap... huhu... baru jap tadi aku kol... tak siap lagi... kata isa... ondway... kesian suami aku yg aku syg sgt itu... bersendirian melihat isa n geng menggodak kereta nye... selalu nya aku akan menyibuk... ty itu ty ini...

tgl lah kami 3 beranak di melaka

3 comments:

  1. Suka sangat entry ni.. nostalgia..

    ReplyDelete
  2. apa yang cik misako suka sgt dgn entry ni?..apa yang nostalgia... share ler

    ReplyDelete
  3. wah ..g jalan x ajak adam pun....sian adam....huhuhu..

    ReplyDelete