Monday 26 January 2009

haziq amirul haq

semalam ... haziq amirul haq telah menunjukkan tanda tanda yang dia kan mengalami batuk dan demam... ternyata jangkaan aku betol!!!
dah aku yang ngandungkan dia dan melahirkan dia, aku tau ler...
ayahnya kata... "tak delah... biasa lah ni..."

huh...

hari ni dah 2 kali dia muntah... so pepagi yang hiruk pikuk dek bunyi meriam n mercun serta bom bagaikan mengganas di belakang dan di hadapan jua di atas...

aku mmg tak leh tidor...

ada pakaian yang perlu dicuci.. 4 set...

haziq amirul telah memuntah isi perutnya...(kalau lah anak aku baca gaya bahasa aku nih...hish malu jer...tukar ayat!!!)... haziq amirul haq muntah muntah hari ini... ibu tau... ibu tau anakku... pasti haziq amirul haq telah melalui saat yang sukar untuk bernafas kerana haziq amirul haq juga telah mengalami demam selsema.... batuk demam dan selsema...

dalam tidur yang tidak lena...ibu acapkali mendengar kokolan mu... tiba tiba haziq amirul haq bangun dan menangis sambil memberitahu "ibu...tumpah tumpah".... maksud tumpah pada haziq ialah muntah... haziq amirul haq belum mengerti apa itu muntah... yang dia tau kalau sesuatu yang berair ke atau makanan ke jatuh ke bawah lantai atau mana mana... dia akan sebut tumpah... ibu dah beritahu bukan... itu bukan tumpah itu muntah...

dalam sibuk melayan si haziq amirul haq... si izz emir haq pula jaga... nak susu...

bayangkan ... 2 orang anak kecil memerlukan ibu nya di waktu yang sama... tercabar kewibawaan aku...

haziq amirul haq masih lagi terkokol di atas...

ibunya masih di bawah.. sdg menanti pakaian yang sedang dicuci oleh pencuci pakaian... soak 1 hour...baru selesai...

sambil sambil tuh ibu chating ngan mama amsyar n mama danish

No comments:

Post a Comment