Saturday 3 January 2009

cerita tentang adik...


adik aku yang bongsu bernama norazimah... dia seorang perempuan.. aku kagum dengan dia... dia boleh dapat 8A dlm PMR... giler tuh... aku pun tak sehebat dia... kita tgk nnt SPM dia tahun 2010... bukan apa... dia tak sama macam org lain... maksud aku... dia tidak didedahkan dengan kelas tuisyen... sekolah pulak sekolah biasa... tak macam second cousin dia... dari sekolah bistari, peh tu ada kelas tuisyen kat kasturi (mmg top ar kat KL...)... pak cik aku tuh mmg berduit ar... keje kat kementerian pertahanan... isteri pak cik aku tuh berniaga kedai makan kat bangi.. "masakan ibu amalina"... mmg duit tak de masalah pada anak pak cik aku tuh.. minta apa je dapat...

yang aku sedih... aku tak dapat nak teman kan dia ke sekolah... cemana... abg haq keje... semua orang mesti tak sabar sabar nak tgk result kan... adik aku pun begitu... tapi dia akur dengan kehendak mak aku... dia lah paling baik... dengar cakap mak... aku memang uhuk uhuk... mak aku kata nanti bukak sekolah boleh amik result... kesian adik aku... dia nak amik sendiri dengan menaiki komuter dari batang kali ke petaling pun tak diizinkan mak aku... dia mmg baik... dgr ckp mak walaupun hati memberontak nak tgk result... petang nye... dia dapat panggilan...dari cikgu... dia kol aku... lega sikit hati aku...bila dia bercakap dengan aku, bukan dalam mood yang sedih ...

mana aku tak kata dia baik... dia tak pernah tinggi suara dengan mak aku... berbeza dgn aku...

dia ty aku nak amik apa nnt... aku suh dia amik sains tak tulen... he he he...yang ada add m3.. fizik kimia n akaun... ok tak?

No comments:

Post a Comment