Monday 10 August 2009

api, minyak masak dan air!!!

ah hari ini ada satu kejadian berlaku.

sebaik sahaja suami kesayangan (pergh sayang giler nieh!!!)... tiba di muka pintu, isteri yang konon konon dirindui sedikit gelabah... gelabah kerana hidangan untuk suami tersayang belum berasap lagi! maka tergocoh gacah lah si isteri yang konon konon dirindui menyiapkan segala bagai! sebetulnya semua bahan dah ready tinggal nak campak je dalam kuali...

maka dengan hati yang girang tidak terkira, jemari memetik api di dapur! lalu membiarkan minyak masak di panaskan seketika sebelum menggoreng ikan! lalu si isteri yang konon konon dirindui itu ke ruang tamu, bermesra dan bergurau senda, tetapi ada si kecil yang agak cemburu! maka si ibu pula melayan kerenah si kecil.

sambil sambil mengemas bagasi dan beg sandang, ada satu bau yang enak sekali... bila pusing belakang... dapur benar benar berasap! ah gila!

si isteri yang konon konon dirindui itu bergegas ke dapur... menutup api dapur... PAP... api marak!!!


ABANG! ABANG! ABANG! CEPAT!

gah... api sudah marak giler... he he he...

apa lagi si isteri yang konon konon dirindui itu mmg mudah panik! di ambilnya air dan jirus kuali hitam itu... marak lah si api... vrooom!

nasib si suami kesayangan ada! you are my hero!!!

nasib baik!

lepas tu apa lagi! mula lah sessi membebel dari sang suami! huh...

6 comments:

  1. aku dpt bayangkan betapa tragic nye ko nak padam kan api tu kan

    ReplyDelete
  2. ooo . . nasib baek rumah x terbakar, kalo daq masuk berita u. Mcm mana suami, sihat ker dia, apa dia bawak balik dari China.

    ReplyDelete
  3. meen!!!
    ko tau lah aku cemana! gah! huh! mmg panik giler aku masa tuh... gegegege... yg aku tau jirus air... tapi bukannya api padam... lagi marak dan naik menggunung... tingkap dapur mak aku habis dijilat api tau!

    born of truth!!!
    alhamdulillah...syukur... Allah masih sayang kan kami sekeluarga, bab masuk berita.. lagi lah sensasi Taman Seri Sentosa!
    suami alhamdulillah... sihat! dia bawak balik sejadah dan teh cina!
    ¬¬¬alhamdulillah¬¬¬¬

    ReplyDelete
  4. hahahahhaha! eh epasal aku gelak ni. tapi hahahahahahahahaha! Jill jill memacam ah ko ni.

    ReplyDelete
  5. Jangan biasakan, bila pasang api dapur kemudian tinggalkan. Maka akan terjadilah perkara-perkara yang tidak diingini. Sesaat kita terlayang, banyak perkara buruk boleh berlaku.

    ReplyDelete
  6. ok kak zara... saya dah byk kali insiden dapur terbakar... hehehe... lepas ni kena lebih beringat... ada banyak burung pipit bersangkar dalam kepala... burung punai nye ntah kemana... tu yang fokus lari

    ReplyDelete