Sunday 16 August 2009

verita cerihik II


pasal adik aku dengan temuduga Skim Biasiswa Bank Negara tuh.. biar lah... malas aku nak cerita dan nak kongsi soalan-soalan yang di tanya.. terlalu banyak... rasa semacam tak larat nak menaip.. tapi aku share sikit lah buat panduan adik adik yang mungkin dapat tawaran temuduga skim biasiswa Bank Negara Malaysia

antara soalan:
perkenal diri
nama timangan-kenapa ada dua nama timangan
ibu-sejak bila sakit barah payudara dan menjadi OKU (kaki kiri kena potong)
ayah-meninggal sakit apa

kenapa memilih bidang sains tulen dan kamu ambil akaun dan juga ekonomi juga perdagangan
kenapa nak belajar sampai peringkat doktor falsafah

kamu nak buat apa kalau di beri tawaran biasiswa ini

apa pencapaian kamu di sekolah (yg jawatan kecik pun dia cerita... apa daaaaaaaaaa...)

bagaimana kamu boleh menjadi pelajar cemerlang sedangkan kamu tidak ke pusat tuisyen...
kenapa untuk SPM kamu nak amik kelas tuisyen (nampak macma terperangkap.. nasib adik aku pandai jawab


eh banyak lah!!!

tapi adik aku cakap... "along.. kalau adik tak dapat jangan kecewa tau... sbb adik kesian dnegan sorang budak ni... adik beradik dia 6 orang! dai org susah... semua sekolah lagi... "

aku cakap: ko nih.. kalau ko kesian kat orang cemana ko nak kumpul duit nak sambung study sampai ke UK ke Germany ke... tu yang ko conteng kat dinding OXFORD... i m on my way (lebih kurang lah.. malas aku nak masuk bilik dia...).. sekdar hangat hangat tahi ayam?

kesian kat org.. tak pikir nak penuh kat poket sendiri!
---------------------------------------

ah kita lupa kisah adik aku...

semalam aku gi makan makan kat Old Town White coffee bersama ehem ehem, anak anak...
mee kari dia sedap wa cakap lu.... ice blended white coffe with hazelnut pun sedap!!!
esok aku nak pow lagi... tapi aku nak try javanese mee... gegegegege...

siang tadi... aku n family gi sunway pyramid... apa lagi.. aktiviti melalak tak hengat sampai terkinja kinja!!!

nak tahu lagu apa yang suami aku pilih?!!!

i am popeye the sailor man
ABC
ba ba black sheep

si haziq kemain menyanyi entah apa butir kata...

emir pulak.. lasak sungguh... tapi masih boleh di kawal!!!

sesekali seronok bergembira bersama keluarga...

menyanyi kan lagu lagu kegemaran masing-masing...

yang pasti CEK MEK MOLEK- M DAUD KILAU wajib!!! gelek gelek!!!


-----------------------------------

lepas habis melalak terkinja kinja... kami gi cari umah sewa kat kajang/bangi... sempat singgah uamh akak zara aluwi.. zaid n along ada kat umah... sempat menjamah hidangan!!! hajat di hati sesaje je... nak kenal umah!

letih... mahal lah sewa rumah kat bandar baru bangi...RM600.. tp dekat sgt dengan tempat kerja ehem ehem....

-------------------------------------
gambar malas nak upload!!! my nikon L19 malas nak tunjuk muka... Nikon D90 pulak... seperti biasa... aku malas nak pakai...

5 comments:

  1. Mana ada hidangan... sekadar kek dg air jer. Nanti, beritahu awal2 boleh masak lebih, makan tengahari. Alahai... bergelek kamu anak beranak ya.

    ReplyDelete
  2. uiks... da addict ngan OTWC ke skg nie ??
    neway, awat gie red box ?? bukan mahal ke ??

    ReplyDelete
  3. akak zara...
    kalau tak hidah cemana ada kek dan air... hehehe... hidangan jugak lah tuh!!! ok.. nnt kalau rasa nk dtg kami inform awal awal...
    ya.. kami bergelek bersama keluarga... kihkihkih

    aidy
    OTWC tuh ape?... makcik tak paham ah... gegegege
    redbox?.. ntah.. sbb makcik ty en google, makcik suruh cari karaoke kat sunway pyramid.. yang keluar redbox... booking ajelah...
    MAHAL!!!
    2 JAM 12 HENGGET!!!
    ITU PUN TAK PUAS... NAK SAMBUNG LAGI TAPI HAPPY HOUR DAH MASUK ZONE PULAK... CAJ MAHAL 25 HENGGET!!!

    ReplyDelete
  4. OTWC - Old Town White Coffee la...

    ReplyDelete
  5. kah kah kah!!! sorry pick up lambat...
    tp serious mmg sdap mee kari dia!!!
    luch nnt nk try javanese.. mai ler... tak jauh mana pun jalan pantai baharu tuh... tompek den menggedik dulu tuh

    ReplyDelete