Saturday 15 August 2009

Cerita Cerihik...

lama juga aku tidak menghadap blog ini... tak de cerita untuk dikongsi... lagi pula.. sibuk dengan anak anak dan juga suami dan mak aku serta adik aku...

hari ini mak aku tak de... macam chipsmore... katanya kalau aku dah duduk rumah ni, dia nak balik kampung terus... tapi aku faham perasaan mak aku... dia risau pasal anak bongsu nya si azimah itu... kejap kejap dia balik rumah KL ni... kejap kejap dia balik kampung... risau agaknya... aku memang tak kisah kalau adik aku nak merayau! (kalau adik aku baca.. mampus kena kutuk).. pandai lah jaga diri... lagi satu aku selalu periksa keluar masuk panggilan telefon mudah alih dia.. juga sms.. setakat hari ini.. belum ada lagi yang menjerumus ke arah cinta monyet

adik aku dan temuduga SKIM biasiswa BANK NEGARA MALAYSIA
hari khamis lepas, adik aku gi bank negara malaysia
ada temuduga
temuduga untuk melayakkan diri mendapatkan biasiswa dari bank negara
kata nya... 5 orang ditemuduga
jumlah keseluruhan 80
tapi yang akan diberi biasiswa hanya 20 org...
hari khamis tu, daripada 5 org yang ditemuduga hanya seorang yang akan dipilih,
kalau bernasib baik mungkin 2 orang...

sebelum hari ditemuduga...
adik aku sibuk tanya aku
apa soalan yang akan ditanya
aku pulak mana lah tahu
jadi aku pun berhubung lah dengan kawan kawan yang pernah melaluinya

kiranya hari khamis tuh adik aku mengadap pc aje...
cari maklumat
cari maklumat pasal bank negara
dan juga scholarship interview tips

kasihan pulak...
hari rabu dapat surat
esok dah nak ke temuduga
preparation pun kelam kabut

adik aku cakap
dia nak sangat biasiswa Bank Negara
dia nak kumpul nak buat belanja nak belajar ke UK macam abg pali...
hahaha
denagn penuh gaya adik aku berlatih malam itu...

to continue... emir sudah meragam

No comments:

Post a Comment