Sunday 23 August 2009

Aquaria KLCC



Bismillah....

Syukur, dengan limpah rezekiNya, kami sekeluarga dapat berkunjung ke Aquaria KLCC pada 22 Ogos 2009... hadiah lah konon konon untuk haziq amirul haq sempena hari lahir yang bakal menjelang 25 Ogos... ikut tahun islam... haziq amirul haq dah tiga tahun satu bulan...

mahal tau tiket! Mahal bagi kami yang berpendapatan sederhana ini, lebih lebih lagi duduk di Kuala Lumpur!!! Nak nak lagi hanya ehem ehem sahaja yang bekerja.

dewasa RM28X2=RM56
anak anak free... bawah 3 tahun

Terima Kasih kepada ehem ehem kerana sudi bawa anak anak dan ibu mereka sekali berkunjung ke Aquaria KLCC. Seronok.

Haziq Amirul Haq menangis ketakutan masa nak masuk kat area yang ada ikan jerung ngan ikan pari-pari... ibu pun takut... rasa macam kena berenang pulak! rasa macam kena marah je ngan ehem ehem masa belajar snorkeling dulu kat Pulau Pangkor!

warghhhhhhh...

seronok lihat ikan ikan itu berenang... nak nak lagi ikan pari pari! CANTIK! subhanallah!

di sana ada turtle... dan banyak lagi binatang lain seperti labi labi... nasua nasua, rama rama, tarantula....

Haziq Amirul Haq memang takut... tapi apabila sampai di rumah, ada buku yang mengandungi gambar binatang... teruja bercerita... sambil menyanyikan lagu Wonderpets!!!

selepas bersiar siar di Aquaria KLCC, kami ke pusat konvensyen... ada pesta buku... nak masuk... tapi kena bayar lah!!! batal!

so kami ke toy r us.. aku memang dah rasa nak pitam... sebab tak cukup tidur! bayang kan malam pertama ramadhan aku ke tesco beli barang dapur... balik je tidur kan izz emir haq... terus ke dapur buat kerja dapur pulak... sampai lah jam 2 pagi... lepas tu basuh baju (mesin basuh elektrik tendang pulak).... pukul 3 lebih tidur... jam 4.30 pagi bangun balik... memang tak cukup tidur! jadi aku lepak je kat bangku yanga da kat depan premis toy r us tu! terlelap!

sampai rumah jam 4 petang

juadah berbuka aku buat nasi goreng varuval versi xillix! bukan versi stevens corner eh! aku buat salad buah campuran...ada buah strawberry, blueberry, grape, apple dan nanas juga baby tomato!

kurma juga ada dihidangkan

untuk minuman aku sedikan air anggur... hajat dihati nak buat air laici... tapi dah ada salad buah... Penyakit Malas pun tiba...

alhamdulillah...

pagi ni aku baru je selesai masak mee goreng udang dan baru je lepas basuh baju!!! dah tak letih... rasa segar nyaman terasa... ini lah dunia ku....

lepas sahur may be balik ulu yam jap... hantar ubat mak aku!!!

No comments:

Post a Comment