Monday 15 October 2012

Buang Sampah

angin merindu.
aku tak ingat pukul berapa aku sampai rumah. mungkin dalam jam 10 malam.
balik keje jam 530. cadang nak balik terus. tapi ada agenda pula secara mendadak.
makan KFC (kadang muak bila dengar KFC, kadang terlepas juga "tak de makanan lain ke?").
oh. tadi makan KFC kat taman sri manja. then kami ke jalan semarak. jalan jalan cari angin merindu.
ada officemate ni. ajak ke setiawangsa. rindu katanya. aku pun jalan je. sebab dah memang tengah senggang.

sepanjang dalam kereta officemate... kami berdua layan lagu. koleksi lagu lagu yang dia ada, semua feeling feeling.

paling tak sangka. lagu ni. dia pun layan. teruja.



"jiwang jugak minah ni" kan?
budak budak sezaman dia... selalunya kan layan lagu macam yuna. macam najwa latif.

apapun, masingmasing punya citarasa.

Recycle?

sampah menyampah.
masa buang sampah tadi, aku nampak 2 orang lelaki duk kuis kuis cari botol, tin, dan seangkatan dengan terma Guna Semula.

cari rezeki. :)

masa panjat tangga... (terbayang bayang mak aku duduk melepak kat bawah masa hayat beliau)... mmm, masa naik atas, aku tetiba jadi kesian dengan pencari botol dan tin kosong tu. gigih kan cari duit. aku teringat arwah mak (alfatihah)... mak selalu kumpul tin tin kosong, botol-botol kosong, then dia cari lah peraih... tapi mak tak de lah sampai kutip kat tong sampah. selalunya mak beli mak kumpul.

kat rumah ada jugak botol botol kosong. aku kumpul lah. esok tak nak main campak je dalam tong sampah gergasi tuh. aku nak asingkan letak tepi. tak de lah pencari tin dan botol kosong terkuis kuis. tapi... orang lain buat ke macam aku nak buat ni. kalau ada yang tong recycle tu kan bagus. kan? tapi area rumah aku ni tak de. so tak pe lah, asing kan aje... letak tepi.

:)


No comments:

Post a Comment