Wednesday 24 October 2012

Seandainya kita terpisah...

Budi, kalau Budi jadi kelip kelip 
ke mana Budi nak terbang?

Budi tak nak terbang kemana mana
Budi nak duk kat sini je
terangkan hidup Lily

kalau Lily jadi kelip kelip
Lily nak terbang ke mana?

Lily nak ikut kemana mana sahaja yang Budi pergi

~29 Februari~




ayat!
indahnya kalau di lamun cinta...


di halaman maya muka yang entah ke berapa - novel yang takkan terbit terbit... hanya terbit bila hati terdetik... dan tertulis di sini.

Kita Kian Menjarak
"kalau kita dah jadi suami isteri nanti... bila kita dah ada anak dan anak anak nanti, sayang tak perlu kerja... sayang duduk rumah, jaga makan minum abang, urus rumahtangga kita... jaga anak anak abang..."
Zulaikha senyum, mata melirik kembali ke helaian kertas kajang kiriman Azlan... ada lukisan orang lidi... 2 orang dewasa, seorang lelaki dan seorang perempuan... ada 2 orang kanak kanak lelaki dan 2 orang kanak kanak perempuan...

hati berdetik detik... fikiran melayang jauh... apabila tersangkut, tersangkut di satu layar...
pembilang pesanan bertambah... setiap pesanan disingkap... ada yang di padam dari kotak memori...
mengapa berahsia? bukan kah kau pernah berjanji... tidak akan ada rahsia di antara kita...

pujuk pujuk hati... sudah sudah mencari duka dan ribut
redhakan sahaja apa yang berlaku...

# tak de mood nak sambung...

ni aku nak story sikit...pasal kacang panjang.. MAHAL GILER TADI AKU BELI..  baru minggu lepas aku beli kat kedai yang sama kat Central Jalan Kelang Lama... sekilo RM4.50 je.. tadi aku gi beli sekilo RM7.50... terkejut aku.. 2-3 kali aku tanya.... tak pe lah... malas nak pikir dah... beli aje...

kacang panjang
balik rumah tiba jam 830... penat mendaki tangga.. duduk sekejap lepas lelah...
aku minta pada anak bujang aku si emir... "ibu nak air sayang..."
emir masuk dapur amikkan segelas air kosong... "alalala.. pandai nya amik hati ibu dia"...

lepas tu pula... dalam pukul 9 lebih tadi... si haziq pula sibuk nak peraut pensel warna...
aku cakap lah aku beli kan esok.. then haziq bagi tau, kena siap kan warna warna dia... SONIC dialah tuh.. turun  lah gi kedai kat bawah rumah ni...

bila haziq mintak peraut pensel warna.. aku teringat zaman aku sekolah rendah dulu... aku menangis nak nak jugak peraut pensel magik yang boleh tukar tukar gambar tu, yang siap ada berus ngan pemadam tu... ke ada berus je? aku pun dah lupa...  malam tu jugak nenek aku pergi kedai sebab aku... berjalan kaki lah kami ke kedai kat pekan cowboy ulu yam lama tu... sampai nenek jatuh kat selekoh jalan masa nak balik rumah... arwah dah nenek aku... setiap kali aku lalu selekoh yang menurun nak masuk Kampung Lekuk tu... aku sering terimbas nenek terjatuh kat situ...sayang nenek pada seorang cucu...  nenek tak marah pun aku... di malam Jumaat Khamis ini ku kirim doa buat arwah...

aku nak nak jugak malam tu sebab peraut aku tu dah hilang kat sekolah.. aku takut ayah balik kampung nanti, tanya mana peraut... macam mana aku nak tunjuk... ayah garang sangat... aku takut... sebab tu juga nenek pergi jugak malam tu...

#kecik kecik dulu mana pikir apa kan. kalau dah nak... mesti nak nak.

No comments:

Post a Comment