Saturday 6 October 2012

The Original Heavy-Duty Hand Cleaner

tajuk dalam bahasa inggeris. tapi aku nak mengarang dalam bahasa melayu.

kedudukan : ruang meja kerja
waktu : 630 pagi
watak : isteri dan suami
watak tambahan : si keem keen dan jaja tidurdi ruang tamu.

"tok tok tok"
{pintu rumah berbunyi}

"ayen ke abang?"
{tak ada suara yang membalas
{ayen kot - sebab kawan dia beritahu dia nak balik semenanjung}
{tapi aku dengar bunyi toolbox yang sudah terbiasa dengar lewat waktu ini}

makanya... si isteri pun membuka lah pintu dan menyambut si suami
dan pintu pun terkuak memperlihatkan susuk tubuh dan toolbox yang aku jangkakan tadi.

"awal balik?"

{sambil mencari seluar2 jeans dan segala seluar yang ada untuk di basuh}

"a ah. hari ni scene tak de yang menarik", balas si suami

"oh ok. ada lagi baki seluar yang nak di basuh? last trip ni...."

"tak de... tapi ada satu seluar tu sayang kena basuh dengan sabun ni... ", lalu si suami menghulurkan sabun LAVA.





the original heavy-duty hand cleaner
tapi aku guna untuk basuh itu kesan pen marker. :)

dan aku pun memulakan acara tonyoh menonyoh berus memberus...

# masih berjaga - belum tidur lagi -dah melepasi 24jam

No comments:

Post a Comment