Friday 10 April 2009

10 tahun yang lalu....

10 April 1999

sekitar 8-9 malam:
aku telefon kau.
kau ada di rumah mak ngah kau di bangsar
baru sampai
dari skudai
telefon untuk pengesahan.
Sunway Lagoon
2 tiket aku dapat.

aku tipu kau.
aku cakap
aku dapat free.

11 April 1999

jumpa kau.
konon raikan hari lahir kau
janji kat bus-stand klang,KL.
tunggu kat ruangan menunggu.
kau pakai baju t-shirt
warna cream
maui & sons

dan ber"cap" hijau
tulis hard rock cafe.

dalam bas
parkmay/cityliner
no 51-klang.

kau duduk depan.
aku duduk belakang.
aku kan brutal dulu.
apa barang
duduk depan.


turun bas
kat sunway piramid.

jalan kaki
masuk sunway lagoon.

lengan berikat
ala gelang (tanda bertiket).

time makan aku hulur hadiah.
kau bukak depan aku.

balik.

on the way balik.

kau dan aku naik bas metro.
turun kat kotaraya.
jenjalan kat petaling street.
menuju ke tempat menunggu bas.

kau tanya aku.
aku jawab
aku suka kue teow
kau ingat aku sengal
"do you like mee?"

hah

kat taxi stand
berhampiran LRT Pasar Seni
mengadap CM (central Market)

kau cakap
kau suka aku
kau cakap
kau nak serious

aku bantai jawab
kau dah kerja nanti
kau akan jumpa
jumpa perempuan
perempuan yang
lebih baik
lebih cantik
lebih seksi
ala ala lebih
dari miss universe
kau kan nak
yang ala ala
perempuan melayu terakhir

sekarang kita
tengah belajar
tak nampak lagi
mata kau
tak terbuka
luas lagi

kau dah kerja
pasti
mata kau
terbeliak

dunia luas
pasti terbentang
nanti

dah balik.
aku dah sampai rumah

tetiba kol
kau cakap
kau rindu
rupanya kau
ada kat LRT pasar seni lagi

(gila haper mamat nih)

aku buat dek je...
buat buat tak dengar
aku buat buat
tak de mood
off

16 April 1999

aku dapat surat kau
kau tulis 13 dan 14 april
4 surat penuh
depan belakang

kau tulis
kau rindu
kau highlight
"kata2 perangsang dan semangat"
sbb kau tak nak
kena tendang lagi

kau MALI
aku ELLA
geli kan
bila aku bukak
bukak surat nih
aku bantai gelak

tapi aku suka kau
kau creative
setiap surat
ada kelainan


ending surat
-KUCH KUCH HOTA HAI-
-MALI-
14/APRIL/99



geli kau
kau tengok hindustan
aku allergic hindustan


10 april 2009
aku dan kau
memang berbeza
aku harap
aku dapat jadi
jadi macam dulu

mali... kalau kau ada cari aku
dan jumpa di blog aku..
pesanan... aku dah kawen... anak dah dua... tapi laki aku tak se handsome kau lah

2 comments:

  1. pergh... straight forward tul mukadimah yg terakhir tue... hehehe... ;0

    ReplyDelete