Thursday 23 April 2009

cerita yang cukup meluat

saje... bosan!! ... anak anak dengan hal memasing... izz emir haq lena... haziq amirul haq pula sibuk dengan animal mechanicals... suami aku pula tiada... merajuk membawa hati yang pedih... jauh ke ibu kota... mencari insan insan yang boleh membantu... terbantat emosi ku yang menggebu gebu nak ajak makan free!!! air yang ku sangka tenang rupanya bergelora berombak ombak membelah pantai, sungguh aku isteri yang tidak peka!!! lantaran itu aku teringat satu jalinan kata bersulam janji dalam surat cinta, ayat ayat cintanya bercerita "susah senang kita bersama"...

inilah kehidupan, betul kata Dato' Haji Mohd Fadzilah Kamsah dalam rancangan Anjakan Paradigma (artis jemputan Aris Ariwatan)... jangan kata kita dah kenal pasangan kita..."dia ni aku kenal, jiran sebelah je... boleh set nih..."... mungkin kita kenal hanya 30% sahaja...... kini aku akui... aku tak sangka dia seberani itu... jenuh memujuk sehingga jam 3 pagi... hati sudah bernanah... cemuhan sms, herdikan, helaian kertas di tulis bodoh...bahkan ugutan jua diterima... bukan jantan namanya kalau terus mendiamkan diri... kalau salah ajarlah cara berhemah, masing masing sudah dewasa... tidak molek berkasar, dan kalau berlaku tembakan secara halus, Allah jua yang mengizinkan itu semua berlaku... na'uzubillahiminzalik!!!

siapa lah aku untuk bercerita... aku tidak berada dalam kasut yang sama...

pada mereka yang mengikuti blog aku dari mula pasti kalian tahu title description aku yang memula dulu...

lagu nyanyian aris ariwatan... dari dulu lagi aku minat dan tersemat di sanubari ini...

lirikan nya...

Satu... kasih yg abadi
Tiada tandingi dia yang satu
Dua... sayang berpanjangan
Membawa ke syurga kasihnya ibu

Tiga... lapar dan dahaga
Rela berpayahan setianya ayah
Empat... mudah kau ketemu
Berhati selalu beza antara
Kasih dan kekasih

Ibu kuingat dahulu
Menyisir rambut ku kemas selalu
Ayah menghantar ke sekolah
Bergunalah ilmu bila dewasa

Sayang dengar lagu ini
Untuk kau sandarkan buat pedoman
Jangan manis terus ditelan
Pahit terus dibuang... itu bidalan
Harus kau renungkan

tun, masa tun kat dublin... akak suka bila tun buat entry pasal bunga... bunga cinta akak dah kering dah... bunga buatan manusia pula masih ada bau!!!

bunga masih disimpan... pelik.. mak aku tak buang pulak bunag yang terperuk dalam bilik dia...

inilah bunga pertama... lepas dating kat bukit jalil, dia patah balik ke rumah aku!!! 3 kuntum ... i love you!! geli aku dik!!

yang ini pulak 2nd ... masa aku buat practical kat nando's subang parade...aku tengah duk depan pintu lepas aku entertain customer dia kasi...ulangtahun cinta-tahun 2000

masa konvo!!! feb 2002

aku terasa geli sangat bilamana aku tengok ada simbol love!!!

6 comments:

  1. masa bercinta sebelum kawen mmg indah sbb sy sedang mengalaminya..tapi, cinta lepas kawen..wallahu alam..kadang2 takut memikirkannya...:(

    ReplyDelete
  2. xillix,
    Janganlah emo. Adakala suami merasakan tak perlu pendapat isteri. Bukan apa, mereka tidak mahu si isteri turut terbeban dengan masalah yg mereka hadapi.

    Ada perkara, mereka memerlukan pendapat orang lain. Dan bukan bermakna pendapat isteri itu tidak boleh digunapakai.

    Apabila mereka membelakangkan isteri, bukan bermakna cinta mereka sudah renggang. Bunga-bunga kering dan simbol 'love' membuktikan kasih masih utuh.

    Berdoalah, semoga masalahnya segera dapat diselesaikan. Setiap permasalahan tentu ada penyelesaiannya.

    ReplyDelete
  3. akak, mcm sedih lak bila tgk bunga2 tu. memang la kak. lelaki b4 n after kawen memang x sama. cuma adik tun pernah pesan. kalau nk kasih syg si suami tak berubah.. jgn mintak kat suami. tapi mintak kat ALLAH supaya si suami tak berubah. tun pun last dpt bunga time befday. dulu masa bercinta, sebulan skali. huhuhu..

    ReplyDelete
  4. eh korang semua... jangan lah anggap kami gaduh... kami ok sebenarnya... tetiba aku terpikir... entry aku ni menjurus ketidakseronokan rumahtangga aku kah...

    kitorang ok...

    ayat je berdrama drama kat sini

    cuma nak ingat kan si dia... apa sahaja berlaku... even dah bernanah di pelusuk hati dia, tikam menikam bukan di hadapan mata, Allah akan tunjukkan juga... kalau tak dari mulut orang di seri menanti bercerita mungkin dia tak rasa ada yang memalit lumpur... dia memang nampak cool... balik kerja bawak anak jenjalan, pastu baca buku "pemikir", dewan masyarakat, ekonomi... dll.. tgk tv channel dicsovery kdanag ikut rentak isteri dia tgk AF (maklum aje si yazid tu kan ada)mana nka nampak dia ada problem kat opis...

    so susah senang kita bersama... satu lagi... cubit peha kanan peha kiri jugak terasa... kalau kawan boleh protect kawan... aku isteri... mestilah aku nak jaga kan?

    tiada dan hilang di pandangan sbb jiwa dan nama telah jatuh mungkin...

    dunia lah... orang tak kata kau, kau kata orang,
    orang tak usik kau, kau usik orang...

    ReplyDelete
  5. dunia lah... orang tak kata kau, kau kata orang,
    orang tak usik kau, kau usik orang..

    kata2 semagat yang akan aku ingat.. maybe sekarang adalah masa diuji oleh Dia..insyaallah akan tiba masa rahmat dari Dia..

    ReplyDelete
  6. june mak aku dah tak nak jual pulak kueh...

    tu ler...

    dunia lah... orang tak kata kau, kau kata orang,
    orang tak usik kau, kau usik orang...

    ReplyDelete