Wednesday 22 April 2009

penat aku memasak di dapur!!!

ini ialah lauk kegemaran aku!!! sambal goreng cili padi!!! pergh!!! pedas... aku suka pedas!!! ikan seperti biasa digoreng dan ketepikan... kemudian tumislah cili padi bersama bawang besar dan bawang putih... garam secukup rasa!!! no sugar to add ya!!!

yang ini pula lauk semalam... ikan senangin aku masak kari!!! ada orang tanya, "mana tau ikan senangin ni dibuat kari?" aku pun jawab lah "mak da i kan ada"

yang ini pulak masak lemak kubis dan lobak merah!!! haziq amirul haq suka!!! bertambah makan... untuk izz emir haq aku beri sekadar rasa sahaja... nasi izz emir haq aku lenyek guna sudu je...


tapikan penat aku memasak di dapur!!! dia balik tak jamah pun.. dia dah makan kat luar rupanya!!! hurm... sedih hatiku... menangis hiba... menunggu kepulangan suami untuk menikmati hidangan tengahari bersama-sama musnah bersama impian ku.... tak pe lah...

merajuk hati tiada guna... mari kita bersenang hati!!!

eceh!!!

7 comments:

  1. menangis hiba... menunggu kepulangan suami---> nape aku rase cam baca novel weh?? hahaha ayat!! ko buat aku rase nak gelak guling² ah jill. Aku pun suke sambal cili api tuh.

    ReplyDelete
  2. sedih ekk, bagitau la dulu en H.wakakaka

    ReplyDelete
  3. meen!!! lama ko tak jenagh aku ye!!! jill ko panggil aku... waduh satu lagi identiti skodeng aku dah terbongkar

    kepada norman!!! ko ni norman ke normah ha!!!

    ko pandai hasut eh!!

    ReplyDelete
  4. xillix...skrg ni akak dah target...kalau cik abang keluar...dan dijangka tak balik makan akak akan masak lauk biasa2 aje untuk akak & anak2...kalau dia kata balik makan...akak akan masak lebih sikit...kalau tak nanti 'kocik ati den...'...huhuhuh

    ReplyDelete
  5. xillix,
    boleh sodeyyy ya, kalau hubby tak balik makan t/hari. Adusss kesiannya. Tak per... kasik makan habiskan jgn risau 'think' dan imeginasikan diri tu kurus... kurus... kurus... tentu boleh kurus.

    Nanti akak email cara-cara kuruskan badan tanpa mengeluarkan ringgit. (Akak payah skit sbb lemak dah menjadi tepu) Kamu muda lagi tentu senang buat.

    Can I hv ur email address.

    ReplyDelete
  6. kak zara nnt saya dapatkan email dari MOM... nanti saya emailkan kat akak... k... email saya bahaya sikit.. ada perempuan jalang suke ngekor saya

    ReplyDelete
  7. kak anie: saya susah nak target... selalu nya dia memang balik makan tengahari... jarang dia tak makan kat umah waktu lunch

    ReplyDelete