Friday 10 April 2009

asam pedas ikan tenggiri

hari ii aku masak asam pedas ikan tenggiri... ingat nak buat masak lemak cili api.... malas pulak... tekaka terasa rasa... mengidam ngidam nak makan asam pedas... ikan tenggiri ni aku beli kat simpang muara sungai duyong... harga sekilo RM17... tapi ikan ni tak sama dengan tenggiri batang lah... tenggiri batang sedap banyak... ikan tenggiri yang jenis ini kureng sikit... tapi maklum lah kan.. tenggiri batang mahal... selalu beli 3 slices je... kat tesco boleh dapat bawah RM10 (sekilo dalam RM19.90)

resepi campak campak aje... sape nak tau resepi boleh guna search engine google ke altavista ke...


sayur ni pun main campak campak aje... nak cepat... takut si kecil jaga... special nya ada daging kisar... bersuap suap anak aku si haziq amirul haq makan... izz emir haq pun begitu...

6 comments:

  1. sayur capcai yang menyelerakan. nak cikit?
    keledek r...

    ReplyDelete
  2. xillix...akak selalu kalau masak asam pedas tenggiri masuk sikit halba dengan jintan manis...sedap....

    ReplyDelete
  3. sayur tue mmg nampak menyelerakan...
    tp, ikan tue nampak pucat ckit lak..
    eh ade ke ikan pucat ?? huhuhu...

    ReplyDelete
  4. safirul amar:
    nak dtg ah umah... suh hulk ho gun bawak...

    kak anie:
    halba tu cemana rupanya? tak pe nnt sy surf tenet... nnt saya cuba lagi... tapi satu je... saya tak tau lah nape asam pedas saya tak sama rasa dia macam kat gerai belakang hotel reinassance/ramada.. tak pun kat gerai area staits meridian ..
    hotel... bila masak tak sama rasa... sakit jiwa nak habiskan... nak makan luar...mahal...

    to i.d:
    may be nampak pucat sbb saya tak taruk kunyit hidup... lupa...

    jitegha:
    nampak je sodap... tapi den ghaso tak sodap langsuing

    juejune:
    meh ar dtg umah... nka dtg bitau ler...

    ReplyDelete