Wednesday 29 April 2009

jalan jalan

sabtu aku ada jumpa kawan lama... lepak lama kat satu kedai...

then lewat petang aku and adik adik pergi jumpa mohd azrin bin abd azis kat UPNM... nak hantar borang perjanjian dan penjaminan... kelakar pulak... waktu tu satu satunya adik lelaki aku yang juga merupakan wali majlis akad nikah aku tengah pakai smart giler... bawak beg ala ala ekslusif dan eksekutip lagi... tapi isi nya pinggan plastik, cawan plastik, sudu dan garpu... nak gi makan... selepas makan katanya ada kawat dan baris!!! patot lah ko makin ireng legam dik!!!

siap order 3 set snack plate original recipies!!! nasib baik angah bekerja... nasib baik aku bersuamikan belahan jiwaku!!!! dapat ngendeng apa yang patot!!!

kawan kawan dia kirimkan!!!

balik ke rumah mak aku, angah bersiap siap nak balik pandan indah... nur adriana batrisyah dah mula tunjuk kuasa!!!

esoknya ahad...

pagi pagi aku keluar naik bas!!! tinggalkan anak anak!!!

dengan menggunakan tiket bas utama ini, aku boleh pergi Shah Alam, Bukit Bintang, Klang, Sogo, Tasik Selatan, Sg Besi, Bangsar, Damansara... mana mana lah yang ada perkhidmatan Rapid KL sahaja... Murah!!! RM2... itu untuk Utama sahaja. Untuk Tempatan di caj RM1, sama juga... boleh guna seberapa banyak laluan janji rapid KL dan khas untuk tempatan...

so aku naik bas U68 menuju ke Central Market sendirian... berhenti di perhentian bas setentang dengan pintu utama Central Market... aku ikut susur pejalan kaki menuju ke masjid india.




aku ke lorong bunus 3!!! nak cucuk duit... nak settle payment... tapi hampeh... meps down hari itu!!! menapak aku mencari atm bank individu... dari lorong bunus 3 aku masuk jalan TAR menuju ke dataran merdeka tapi di persimpangan aku berhenti sbb ada Bank yang aku nak cucuk tapi tiada mesin atm pulak... aku teruskan perjalanan melawan arus ke Maju Junction... bertanyakan budak muda, dia sarankan aku cari di sana... jenuh aku cari di maju junction...TAK DE!!! PENAT NYA MENAPAK!!! lama sungguh aku tak berjalan... duduk di Melaka, nak ke kedai pun aku harapkan suami... kaki aku ni dah terlalu manja!!! sakit makin terasa... ku buat tak tahu.. terus melangkah... dan aku teringat satu nama Ruby!! dia merupakan pegawai khidmat pelanggan untuk bank yang aku cari... aku sms tanya di mana ATM bank dia berkhidmat... Medan MARA... nasib aku berada di tengah tengah jalan diantara Medan MARA dan Kompleks Pertama!!! nasib baik aku tidak meneruskan langkah ku menuju ke jalan tangsi!!! Memang patut pun Ruby dapat anugerah pegawai Khidmat pelanggan terbaik. Jawapan dia meyakinkan aku!!!

lega.selesai.

aku ke pertama kompleks... kedai cermin mata great eastern belum buka!! mak tam suruh ambilkan cermin mata yang di tempah 2 minggu sudah!!! sementara tunggu aku merayau mencuci mata menjengah telefon bergerak...(mobile phone)... "kalau aku ada duit aku dah beli ni... pejam mata sebelah... hati dah berkenan... pendamkan sahaja"...

bosan... kedai G E O (Great Eastern Optometrics belum buka lagi... aku ke Harisons... jumpa kenalan lama... sambil sambil tengok fabrik yang cantik cantik di sana...

aku berkenan dengan fabrik cotton ini... ingin sahaja aku sambar... nasib pokai... kawan ku yang juga cetek ilmu fabrik tidak menerangkan perbezaan fabrik cotton yang ada di premis Harisons dengan julat harga yang berbeza beza... contoh kain kapas di atas... printed cotton 100% from japan...harga semeter menelan RM29.90... aku dah berkenan... didarab dengan 4 meter... RM119.60 dik!!! belum masuk upah tukang jahit cina lagi... sepasang RM40 (aku tak suka melayu jahit... belum jumpa yang aku berkenan, semua buat tahik kat baju aku, senget lah, terjongket lah...) tapi untuk baju melayu suami aku... aku dah jumpa... Azam Tailor... mahal tuh... last raya tahun lepas upah saja dah RM98 tak silap aku...

aku letak tepi kain itu setelah mintak izin ana nak snap!!!

yang kain plain itu pula aku berkenan untuk buat baju melayu khas untuk hero hero ku bertiga!!! satin silky sildo ... satu meter harga RM24.90
memandangkan ana ada kad harisons aku boleh tumpang kad dia kalau ingin membeli belah di sini...

mahal sungguh harga mu di harisons... akan ku cuba untuk mendapatkannya...

hurm... dah borak ngan ana... aku lepak kat tingkat P... kaki ku sakit... ingin berehat dan menikmati minuman yang tersedia khas untuk pelanggan Harisons... aku tak beli pun... tapi dah ada kenalan... then aku minta beransur.. nak ke pertama kompleks... nak ambil kaca mata maktam... then aku masuk SOGO... gile melayu membeli belah di sini.. nak nak lagi ada happy hour... berebut!!! aku memerhati aje... kalau ada ongkosnya dah lama aku sambar dan jadi macam semut juga mengurung gula!!!

time aku nak balik.. aku masuk ikut jalan masjid india... lalu khas laluan pejalan kaki menuju perhentian bas di mana aku diturunkan tadi... teringin menyambar baju upin dan ipin untuk haziq amirul haq dan izz emir haq tapi aku tidak berkenan dengan material yang digunakan untuk menghasilkan kartun upin dan ipin... terlalu keras... susah nak cari yang berkenan...

penat dan sakit kaki...

2 comments:

  1. salam.. asal tak bagitau nak jejalan kat jalan tar.. kalo tak boleh kirim.. geram tengok tudung-tudung kat sane...

    ReplyDelete
  2. hoho... minggu ni turun lagi... nak kirim?...

    izz dah mula minum susu formula... lega sikit nak berjalan...

    ReplyDelete