Sunday 19 April 2009

MEDSI-DPLI-Hulu Langat-Pandan Indah-PWTC-Lorong Travers_hospital serdang

jumaat 17 march 2009

selepas solat maghrib shoot ke KL

sabtu 18 March 2009

Medsi-DPLI
inilah sek men keb taman medan!!! nama je family aku duk berjiranan dengan taman medan, aku haram tau kat mana berdiri megahnya sekolah ini!!! 4 orang kami bertanyakan dimana bangunan ini di dirikan... first adik manis keturunan india berniaga nasi lemak, 2nd pak cik guard sek keb taman medan, 3rd pak cik jual air kelapa, 4th pak guard sekolah men keb taman dato' haron...

hurm... inilah slip meja aku... siap ada nama... hah.. bagus sistem nih... org tua nak pereksa tak berebut tempat nak cop meja tepi tingkap... wakakaka

sek men keb taman medan nih ada hari usahawan!!! so aku sokong mereka dengan membeli makanan aje... kan aku budak makanan UPM!!! patot pun aku sokong mereka!!!

bagus budak ni, tiada rasa malu menyuruh aku ke gerai milik persatuan dia... (aku cakap kat budak tu gini "akak bukan cikgu lah dik, akak calon periksa guru baru betul!!! sekarang akak tak de duit nak beli, tgu suami datang ye.. jangan risau akak pasti beli"

(seperti biasa aku mmg tak bawak duit... aku ada selit kat bawah bantal kekabu... he he he)

suami aku lambat jemput sebab dia wakilkan keluarga aku untuk majlis anugerah cemerlang. adik aku si azimah kan budak straight 8A... so kena ada wakil... mak aku n mak tam tak datang sebab jaga cucu (anak aku si izz emir haq lah)...

ini adik aku... sebelum upacara sampaikan hadiah dia ada persembahan tarian endang... so tak sempat tukar pakaian formal!!!

lepas settle test n majlis anugerah pelajar cemerlang kami ke Hulu Langat- Majlis Perkahwinan Iena!!! tak smepat nak tgk pengantin berarak... anak anak aku dah meragam dah... so kena cabut awal...

to iena yongpeng geng silverian.org sorry tak leh nak tgu kamu berarak... kena chioww awal lah... tapi kami sempat jumpa man perodua dengan seorang lelaki yang sharp_shooter/sharp_sony (aku sendiri lupa nick kat forum!!! banyak sgt forum yang terlibat) tak tau namanya tapi sherina kami kenal!!!

ni dua gambar bukti kami ke rumah kamu tau!!!

dari hulu langat kami bergegas menjemput angah (adik aku) kat LRT pandan indah... then ke rumah dia kat pandan indah...lepak jap sementara tgu dia amik anak dia di rumah pengasuh... then hantar adik aku balik umah mak aku kat jalan kelang lama!!! aku pulak terpaksa naik umah sebab nak amik novel belahan jiwa nak mintak kak zara aluwi tandatangan!!! hik hik...then terus shoot ke PWTC!!!

car park kat PWTC full.. so kami park MBA kat hentian putra!!!

welcome!!!

sign autograph

aku n family bersama kak zara aluwi
kak zara ni peramah orangnya... mudah mesra... tak rasa janggal bila berborak...

kak zara aluwi hadiah kan aku novel ini...terima kasih kak zara!!! baru baca prolog... macam best!!! tak sabar nak baca... tapi blog dulu eh!!! sigaraning tu ialah... kak zara... nape ada tempias tajuk ngan kak zara punya je?... ni mesti ada apa apa!!!

actually buku ini kak zara beli utk diri dia sendiri... tapi akhirnya kak zara hadiah kan kat aku...

siapa kata blog itu membazir masa?... no no no!!! i meet new people!!! of course kak zara!!! and i saw a man in her booth... kenal lelaki itu...a husband to norhayati berahim!!! lelaki yang pernah naik sekereta dengan aku... wakakakaka... usah di kenang... tapi bukan kereta aku lah.. kereta pak we shidah si nan.. hantar kan lelaki itu ke stesean LRT wangsa maju...

sedang aku merayau... aku terlihat seseorang yang sedang memakai baju MNG barcelona...di hati aku berkata.... "betina mana pulak ni pakai baju MNG barcelona siap bagai!!!" meluat aku... hak sekali aku tengok muka dia... aku kenal!!! musuh ketat ni (kawan baik ah).... norhayati fauzi!!! isteri kepada ahadiat akasyah.... ah sekali dia kutuk aku tepek habis "oi!! tak vouge ah pakai baju kurung!!!" hampeh lu!!! lu kutuk gua... tepek habis eh!!! wah menten ko!! anak tiga!!! body macam masa form 2 dulu!!! deh!! jeles nye aku tie!!!! geng fotogedik.. dia gedik aku ayu!!! kalau tak caya... ada simpan lagi gambar kami posing maut dalam bilik hotel... wek!!!
bahasa tak hengat... lu gua bagai... tak sedar anak dikendong... adoi makcik!!! setelah perasan umo dah nak masuk 30... sebelum ni perasan umo 15 tahun tuh!!! baru ubah... eh kau... eh aku... manis sikit... malu lah orang lalu lalang tengok... dah lah pakai baju kurung!!!

ty pasal naim dan fifi (firdaus)... adik-adik kembar dia... lor si naim tak jadi nagn ju... si ju dah kawen nagn anak dato' lah pulak... hurm...

aku ty jugak... mana booth laki dia... oooo setelah panjang lebar bercerita (pendek je sebenarnya) diat tumpang novel creative enterprise!!! mahal ooo sewa!!!!

ty jugak pasal mak cik dan pakcik... dah pindah ke padang rengas kuala kangsar rupa nya.... patut lah rasa syahdu je bila lalu area bandar kinrara...

dah sembang sampai block lalu lalang... kami berganjak... sembang lagik... aku dah cramp kaki dah ni... mintak beransur!!! si hakmal pulak ntah mana hilang dia... huh sungguh memenatkan menunggu dear pulak!!! sempat pulak si suami aku tuh berkenalan ngan publisher mana ntah...

dah balik.. aku tak larat... on the way balik.. kami jenjalan kat kawasan rumah pegawai kerajaan ke haper ntah... yang pasti ada sri perdana (dah jadi galeri dah)...



rupenya suami aku tuh nak jengah bekas kediaman arwah pak ngah dia.... oh ya lupa pulak.. ada memori katanya... ada port baik.... katanya.... biarkan kisah itu dia yang bercerita...


esoknya ahad 19 march 2009

makan makan sempena sambut birthday ayah haq (kali ke 3 sambut utk umur 30 tahun dah nih...1st dengan kami anak beranak, 2nd umah kamal kat bangi mak mentua n pakcik ada sama, 3rd umah mak aku)... aku malas nak upload segala menu... ada buah tembikiai, oren, mangga india, air jus laici, kek spesel dari mak mentua (kek Chiffon aje ye), segala kueh mueh dan pastry... termasuk chicken pie... pizza mini.... dough nut, karipap... apa lagi ek.. oh ya nasi ayam sepesel dari mak tam jamilah!!!

nasi ayam

the soup

the chicken (fried)

the chicken (roasted)

lepas makan makan kami ke hospital serdang lawat makcik aku yang baru lepas menjalani pembedahan jantung (jantung berlubang).... moga sihat... amin... makcik ina sihat je aku nampak..moga lawan sakit itu!!!

best ah hospital serdang nih... kalau aku sakit aku nak duk lama lama kat sini... nak nak lagi kalau ada doktor hensem kan... wah, best nye!!! serious best ah environment kat sini!!! facilities dia pun canggih oooo!!! kalah PPUM!!!

pergi naik merc... hilang taring ah naik wira... sombong tak hengat aku!!! haziq amirul haq n nenek n mak ngah n pak ngah n baby nur adriana batrisyah je naik merc... ibu naik Kereta Married But Available je... apa barang naik merce






2 comments:

  1. Sebuah rencana yang menarik dan tertarik akak membacanya. Semoga berjaya dlm ujian Medsi-DPLI tu.

    Tahniah diucapkan kepada adik kamu yg menerima sijil kecemerlangan sempena mendapat straight 8A.

    Macam terbalik aje akak sign buku tu... kurang asam betul akak ni kan... (bila pulak aku pandai menulis tangan kanan? kah3x)

    < tapi blog dulu eh!!! sigaraning tu ialah... kak zara... nape ada tempias tajuk ngan kak zara punya je?... ni mesti ada apa apa!!!>

    Mana ada apa-apa, akak memang minat penulisan Imaen. "Sigaraning nyawa" hanya kebetulan saja maksudnya 'belahan jiwa'
    Itu cakap jawa. Akak dah beli yg lain, dapat signature special lagi. Tapi belum kesempatan nak baca. Seminggu ni kene bersapar di PWTC. (Selamat membaca Sigaraning sampai habis)

    Akak tak pernah jumpa isteri Ahadiat Akasyah, NF tu. Masa hari Sabtu tu, akak nampak si Ahadiat bukan main kurus sekarang. Lawa si NF... tapi yang berdiri sebelah NF tu pun lawa...

    ReplyDelete
  2. terima kasih kak zara kerana membaca rencana ini...

    adik saya merupakan pelajar terbaik bagi PMR tahun 2008 di sekolah saya dulu iaitu sekolah menengah kebangsaan petaling... dia dapat 8A... tapi saya selalu pesan kat dia... jgn ingat spm nnt boleh straight A...

    akak sign buku tu ok lah...

    psala sigaraning tu saya belum baca lagi nih... tak seronok nak baca lagi sbb macam macam isu timbul dan esok bakal keputusan KPLI keluar

    NF tu mmg cantik dari dulu...

    saya pulak dari azali mmg cantik... eceh terperasaan lah pulak

    he he he

    ReplyDelete